וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנסה לפשר: ייחקר גם מימון עמותות ימין?

במקביל להפגנת ארגוני זכויות האדם נגד חקירת מימונם של ארגוני השמאל, בוחן רה”מ אפשרות לפיה ועדת החקירה הפרלמנטרית של הכנסת תבחן גם את מימונם של ארגוני ימין

על רקע התגובות הקשות על ההחלטה לחקור את מימונם של ארגוני השמאל שעברה השבוע בכנסת, ראש הממשלה, בנימין נתניהו בוחן אפשרות לפיה ועדת החקירה הפרלמנטרית של הכנסת תבחן גם את מימונם של ארגוני ימין, כך דווח אמש (שבת). לפי שעה, נתניהו בודק את האופציה לבחון מימון ארגונים מצד ממשלות זרות, אולם לא מן הנמנע שהבדיקה תהיה גם על מימון מצד ארגונים זרים. כרגע מדובר ברעיון ראשוני, ונתניהו מתכוון לגבש את הרעיון בשלמותו בימים הקרובים.

הערב התקיימה הפגנת ארגוני שמאל בתל אביב, בה הם מחו על ההחלטה וטענו שהוועדה מהווה סכנה ממשית לדמוקרטיה. "הערב אנחנו מוכיחים שיש בישראל מחנה דמוקרטי גדול שמוכן להתגייס לפעולה כנגד ההתדרדרות במדרון הגזענות והרדיפות הפוליטיות", אמר בהפגנה ח"כ דב חנין (חד"ש). "ההתייצבות ההמונית, של אלפים רבים למען הדמוקרטיה היא מסר חזק וברור המיועד לאוזני ממשלת נתניהו – ליברמן – ברק. המחנה הדמוקרטי שהתייצב היום להפגנה מגוון בהשתייכויות המפלגתיות, אך מאוחד בנחישות להמשיך במאבק משותף למען הדמוקרטיה בישראל".

פעיל הימין ברוך מרזל העומד בראש ארגון "ארץ ישראל שלנו" הגיב לקריאה לחקירת ארגוני הימין. לדבריו, "אנו מוכנים להחקר אצל כל גורם שיחקור את השמאל. אין לנו מה להסתיר. להבדיל מהשמאל אצלנו יש עדיין את המושג פעילות התנדבותית. אצל השמאל אין". עוד הוסיף מרזל כי "ביום שממשלות וארגונים עויינים יפסיקו את הזרמת המיליונים, השמאל יעלם. התורמים שלנו הם יהודים טובים ולא כאלה המעוניינים בהשמדת המדינה".

מזכ"ל תנועת שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, התייחס גם הוא לההצעה, וכינה אותה ספין ריק מתוכן. "אין ממשלות נאורות שתורמות לארגוני ימין. מעבר לכך, אין מקום לוועדות חקירה פרלמנטריות לא לימין ולא לשמאל. דמוקרטיה צריכה להכיל פעילות פוליטית חוץ פרלמנטרית, כל עוד היא מתבצעת על פי החוק".

ההצעה להקמת הועדה היה יוזמה של מפלגת ישראל ביתנו, ועברה השבוע בכנסת ברוב של 41 תומכים מול 17 מתנגדים. יוזמת החוק, ח"כ פאינה קירשנבאום, אמרה כי "זהו ניצחון הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק על הבחישה הזרה בשיח הציבורי בישראל. הניסיון לפגוע בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה והניסיון לערוך דה לגיטימציה לחיילי צה"ל".

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully