וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים מקנאים בטוניסיה: "הסוף לעריצות הערבית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2011 / 9:21

עיתוני האופוזיציה במצרים רואים בהפיכה בטוניסיה שחר של עידן חדש עבור הערבים. במהלך הלילה יצאו האזרחים במצרים לרחובות ואמרו כי "זו תחילת סופם של משטרי העריצות"

רוחות של שינוי בעולם הערבי: עיתוני האופוזיציה במצרים חוגגים את ניצחון האזרחים על הדיקטטורה בטוניסיה ומקווים כי צעד דומה יקרה גם בארצם. הכתבה שהתפרסמה הבוקר (שבת) על אירועי טוניסיה בעיתון "אל-מסריון" נשאה את הכותרת "ניצחון העם הטוניסאי יוצר היסטוריה חדשה לערבים". בכתבה מפאר הכותב את האזרחים בטוניסיה ומציין כי "כוח הרצון של העם הטוניסאי ניצח אתמול את אחת מהדיקטטורות החזקות ביותר שידע המזרח התיכון, שנשלטה על ידי המשטר של הנשיא זין אל-עאבדין בן עלי".

מהומות בטוניסיה במחאה על האבטלה. Hassene Dridi, AP
"ניצחון על אחת הדיקטטורות החזקות"/AP, Hassene Dridi

במאמר מערכת בעיתון תחת הכותרת "הרחוב הטוניסאי הכריז על מות האליטה" נכתב כי יש לאמץ את המודל הטוניסאי להפלת השלטון: "מה שאפשר ללמוד מהאירועים בטוניסיה הוא שהרחוב הוא זה שלוקח בכוח את החירויות שלו, אפילו מהאליטה עצמה, ומפיץ אותן לכולם. מהיום, העיתונאי הטוניסאי איננו יותר שופר של השלטונות. זהו דבר חסר תקדים, והוא לא היה קורה אילולא הרחוב הזועם".

הכותב ממשיך ומשבח את מדינות צפון אפריקה, ביניהן טוניסיה, אלג'יריה ומרוקו, שאזרחיהן נלחמים עבור זכויותיהם בהפגנות ברחוב. לדבריו, "בימים אלו הרחוב במדינות צפון אפריקה מכריז על מות האליטה. אחרי שזו הפכה לנטל עליו ועל חלומותיו לרפורמות, הוא לוקח על עצמו את היוזמה לשנות".

"לא צריך לחכות הרבה לשינוי"

במהלך הלילה הפגינו עשרות פעילי אופוזיציה במצרים לאות הזדהות עם העם הטוניסאי שהדיח מתפקידו את הנשיא זין אל-עאבדין בן עלי. המפגינים קראו למדינות ערב ללמוד מצעירי טוניסיה והוסיפו: "זוהי תחילת הסוף של המשטרים הערבים העריצים". בהודעה שפרסם ארגון האופוזיציה "כפאיה" נכתב: "מה שקרה בטוניסיה מוכיח לנו שאיננו זקוקים לעשרות שנים כדי להביא לשינוי במצרים".

גם בירדן מפגינים אזרחים בימים האחרונים במחאה על יוקר המחייה במדינה. על פי הדיווחים מהממלכה, לא פורצים עימותים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון במהלך ההפגנות והן עוברות בשקט יחסי. המפגינים קוראים לממשלה להתפטר על רקע המצב הכלכלי. עבדאללה מלך ירדן הורה לכוחות הביטחון שלא לפעול באלימות מול המפגינים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully