וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "מעדיף לשמור על לבנון מאשר על השלטון"

אופק עיני

15.1.2011 / 0:08

ראש ממשלת לבנון נשא דברים לראשונה מאז הופלה ממשלתו והבהיר כי "לבנון זקוקה למאמציהם של כלל בניה, אולם היא זקוקה קודם כל לחוכמת המנהיגים מכל העדות. אין לנו תחליף מלבד הדיון"

"בין השלטון, כבוד משפחתי, וכבוד בני מולדתי, אני בוחר בכבוד לבנון ובכבודו של העם הלבנוני", כך אמר אמש (שישי) ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, בדברים שנשא לראשונה מאז הפילו שרי חיזבאללה ושרים המקורבים לארגון את ממשלתו. לאחר שנפגש עם נשיא לבנון, מישל סלימאן, במעונו הרשמי, פנה חרירי בנאום לאומה הלבנונית, ואמר כי "לבנון זקוקה למאמציהם של כלל בניה, אולם היא זקוקה קודם כל לחוכמת המנהיגים ומקבלי ההחלטות. אין לנו תחליף מלבד הדיון, ואף צד לא יכול פשוט לבטל צד אחר בלבנון. אני מחויב למסלול הזה. אף אחד לא יכול להיות גדול יותר מהאומה שלו".

חרירי התייחס להתפטרות השרים ואמר כי "ההחלטה בה נקטו 11 השרים, להתפטר מהממשלה, היא זכות דמוקרטית הנגזרת מהחוקה, אולם עלינו לשים לב שההחלטה הזו היא התפתחות חסרת תקדים בהיסטוריה של כל הממשלות בלבנון. אנו חוששים שהדבר יהפוך לשיטה כדי להכשיל את הלבנונים בבניית ממשלת אחדות לאומית".

ראש הממשלה הלבנוני דיבר על הניסיונות להגיע לעסקה שתרגיע את הרוחות במדינה וחשף כי "רצו שנוותר על דברים מבלי שיווצר רווח מכך למדינה". הוא סיפר כי "המאמצים הסעודים-סורים שיחקו תפקיד מרכזי בניסיון לשמור על היציבות הפוליטית בלבנון במשך החודשים האחרונים".

"הפסגה המשולשת, בה השתתפו מלך סעודיה, נשיא סוריה והנשיא סלימאן במשכנו בלבנון הובילה לגיבוש מספר רעיונות שנועדו לטפל בהתפתחויות הקשורות לפעילות הממשלה לקראת פירסום כתבי האישום של בית הדין הבינלאומי (בנוגע לרצח רפיק אל-חרירי – א.ע)", הוסיף חרירי. "אנחנו התחייבנו לרעיונות הללו והתחייבותנו ברורה למלך הסעודי ולכל מי שיש לו קשר לעניין הזה".

חרירי טען כי "אמרנו מהרגע הראשון שאנחנו מוכנים ליוזמה שמטרתה למנוע מלחמת אחים, אולם כל תוכנית כזו תחייב את חיזוק הממשלה ומוסדותיה. לצערנו, המטרה הישירה ורצונם של חלק מהנוגעים בדבר היה להשיג קורבנות אישיים ולאומיים מבלי שיהיה מכך רווח ללבנון. זאת הסיבה שהמאמצים הגיעו למבוי סתום, ושאבדה הזדמנות אמיתית להשגת פיוס בתוך לבנון עבור העם הלבנוני".

(עדכון ראשון: 19:08, 14.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully