וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר השריפה, בימין אורד חוזרים לחיים

קובי מנדל

10.1.2011 / 14:00

ההסתדרות הציונית העולמית הציבה 22 מבני מגורים זמניים בפנימיית ימין אורד שנפגעה קשות בשריפה בכרמל. עם זאת, שיקום הפנימייה כולה צפוי להסתיים רק בחודש יולי

כחודש לאחר שהשריפה בכרמל פגעה קשות בכפר הנוער ימין אורד, חניכי ומדריכי הפנימייה זוכים סוף סוף לקצת נחת: 22 מבני מגורים זמניים הוצבו אתמול ביישוב על ידי החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית, כפתרון זמני למשך שנתיים, במהלכם ישוקם הכפר וייבנו מבני קבע. הסיוע לכפר הנוער, בהיקף של כשמונה מיליון שקלים, ניתן במקביל להקמת מחנה זמני של כ-20 מבנים בבית אורן ולסיוע בשכר הדירה לתושבים מעין הוד.

"בעקבות השריפה, נקראה החטיבה להתיישבות לטיפול בשיקום התשתיות של ארבעת היישובים שנפגעו בשריפה – בית אורן, ימין אורד, ניר עציון ועין הוד, בהיקף של כ-25 מיליון שקלים", אמר מנכ"ל החטיבה להתיישבות, עורך הדין ירון בן עזרא. לדבריו, "החטיבה להתיישבות פועלת מטעם ממשלת ישראל, בטיפול ובביסוס ישובים כפריים בנגב, בגולן, בגליל וביהודה ושומרון. הדרישה לפעול בישובים במרכז הארץ הינה אירוע חריג, כדוגמת השריפה בכרמל".

יו"ר החטיבה להתיישבות, דני קריצ'מן, הוסיף כי "אנו נמצאים בשלב מתקדם של תכנון השיקום. את העבודות לשיקום התשתיות ביישובים פיצלנו לביצוע על ידי צוותים שונים, על מנת שיתקדמו במקביל". בהנהלת החטיבה להתיישבות סבורים, כי יעמדו בלוח הזמנים שנקבע ואף יקדימו אותו. הצבת המבנים היבילים ושיפוצם למגורים צפויה להסתיים עד סוף ינואר ובחודש יולי 2011 יסתיים שיקום כלל התשתיות שניזוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully