וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מטוסון הואשם ברצח, כתב: "תכננתי מראש"

בחיפוש בביתו של ג'ארד לאפנר נמצא מכתב שקיבל ב-2007 מחברת הקונגרס גיפורדס, אחרי מפגש ביניהם, ולצדו פתקים שבהם כתב בין היתר על "ההתנקשות שלי". עדויות: הוא זעם לאחר אותו מפגש

טחנות הצדק האמריקאיות עובדות מהר. פחות מ-48 שעות אחרי ההתנקשות בחברת בית הנבחרים גבריאל גיפורדס בטוסון שבאריזונה, שהסתיימה בפציעתה הקשה ובהרג שישה בני אדם נוספים, הוגש הלילה (שני) כתב אישום באשמת רצח נגד היורה, ג'ארד לאפנר.

לאפנר מואשם בשלב זה בשני מקרים של רצח מדרגה ראשונה, בניסין לרצוח חברת קונגרס ובשני נסיונות רצח נוספים. יתר האישומים יושלמו בהמשך. הלילה צפוי לאפנר להופיע לראשונה בפני בית משפט בעיר פיניקס.

במקביל להגשת כתב האישום ממשיך ה-FBI בחקירתו, שפרטים ממנה ממשיכים לדלוף לתקשורת. לפי הדיווחים, בחיפוש שנערך בביתו של לאפנר בטוסון נמצאה מעטפה שהיתה בתוך כספת, ובתוכה רישומים שונים שלו, בהם המילים "תכננתי מראש", "ההתנקשות שלי" ושמה של גיפורדס, ליד חתימתו.

כמו כן, נמצא מכתב שכתבה גיפורדס ללאפנר באוגוסט 2007, שבו הודתה לו על השתתפותו באירוע "הקונגרס בפינת הרחוב שלך" בקניון בטוסון - בדומה לאירוע בשבת שבו התנקש בחייה (במכתב אוית שמו של לאפנר בשגיאת כתיב). לפי המידע שפורסם, באותו כנס פנה לאפנר בשאלה לחברת הקונגרס - ותשובתה ליבתה כבר אז את הטינה הראשונית שלו כלפיה. מאז, לפי ההערכות, עקב אחריה.

לפי כמה עדויות, הוא רתח אחרי המפגש. אחד האנשים שנכחו במפגש ההוא סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי לאפנר כעס משום שגיפורדס השיבה לשאלתו בספרדית. צעירה בשם קייטי פרקר, ככל הנראה חברת ילדות של לאפנר, כתבה בטוויטר כי לאחר אותו מפגש אמר לה שתשובתה של גיפורדס היתה "טיפשית ולא אינטיליגנטית".

כוחות משטרה מחוץ לביתו של המתנקש ג'ארד לאפנר בטוסון, אריזונה. רויטרס
חוקרי FBI מחוץ לביתו של לאפנר בטוסון/רויטרס

"תקופה אפלה"

בתוך כך, ממשיך האירוע ללבות את הדיון הציבורי המתוח בארה"ב על גבולות חופש הביטוי, כשגורמי ימין, ובראשם שרה פיילין, מואשמים בהסתה פרועה שהשפיעה על הרוצח. כזכור, פיילין סימנה את גיפורדס בין 20 חברי קונגרס דמוקרטיים "מועמדים לחיסול" שסומנו בעזרת אייקון של כוונת על מפה שהעלתה לפרופיל הפייסבוק שלה לפני הבחירות לקונגרס - מהלך שגיפורדס עצמו מחתה עליו בזמנו, ואף חזתה כי יוביל לאלימות.

אחד הדוברים החריפים ביותר היה באופן מפתיע השריף המקומי של מחוז פימה, קלרנס דפניק, שבגזרתו אירעה ההתנקשות. "אנשים לא מאוזנים יכולים להגיב להערות צרות אופקים שנשמעות מפיות מסוימים, למשל לגבי 'הפלת השלטון'", אמר. "הכעס והשנאה שנפוצים ברחבי ארה"ב הם מזעזעים, ולצערי, מדינת אריזונה הפכה לבירת צרות האופקים, ל'מכה' של הדעות הקדומות".

גם בוושינגטון נשמעים קולות דומים. "אנחנו נמצאים בתקופה אפלה כעת", אמר ציר בית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית, עמנואל קליבר. "האטמוספירה רעילה". מנגד, הזהיר הסנאטור הרפובליקאי מאריזונה, ג'ון קיל, מפני קפיצה מהירה למסקנות. "אנחנו עדיין לא יודעים מה הניע את הצעיר הזה", אמר, "מלבד זאת שהיה בלתי יציב נפשית".

גיפורדס עצמה עדיין מורדמת ומונשמת בבית החולים בטוסון. הרופאים נמנעים מתחזית מפורשת לגבי סיכויי ההחלמה שלה מפגיעת הכדור בראשה, אך אומרים כי הם ממשיכים "לשמור על אופטימיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully