וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בחברת הקונגרס: מחפשים שותף של המתנקש

ג'ארד לאפנר, שפצע אנושות את גבריאל גיפורדס ורצח שישה, שותק בחקירתו. בינתיים פרסמה המשטרה את תמונתו של אדם שלפי החשד סייע לו. הרופאים "אופטימיים" לגבי התאוששותה של גיפורדס

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

עדיין לא ברור אם ג'ארד לאפנר בן ה-22, המתנקש שפתח אמש (שבת) באש בכנס בטוסון שבמדינת אריזונה, רצח שישה אנשים ופצע אנושות את חברת הקונגרס הדמוקרטית גבריאל גיפורדס, פעל לבדו או שמא היו לו שותפים במעשהו - כך אמר הלילה השריף של מחוז פימה, קלרנס דפניק. לדבריו, בניגוד לדיווחים הראשונים, "לא בטוח אם לאפנר פעל לבדו".

לאפנר עצמו, בשלב זה, אינו מקור לאינפורמציה נוספת, שכן הוא מסרב לשתף פעולה עם חוקריו מהבולשת הפדרלית, ושומר על זכות השתיקה. בינתיים, פשטו חוקרי ה-FBI על בית משפחתו, כמה קילומטרים ממקום האירוע, בחיפוש אחר שותף למעשה, אדם בשנות ה-40 או ה-50 לחייו. המשטרה אף הפיצה תמונה של החשוד הזה, מתוך צילומי מצלמת אבטחה סמוך לזירת הרצח, בה הוא נראה בג'ינס וז'קט כחול. הציבור נקרא לסייע באיתורו.

עדיין לא ברור מה המניעים של לאפנר, שהוגדר על ידי המשטרה כ"בעייתי, אך לא מטורף". לפי העדויות המתפרסמות בארה"ב, בחודשים האחרונים הוא הפגין התנהגות שהלכה והפכה מוזרה. בין היתר, העלה לאינטרנט מיני פוסטים מבשרי רעות, כמו תמונה של רובה וסדרה של סרטונים ביוטיוב שבהם חיווה את דעתו על נושאים שונים ולא קשורים, כמו שערי מחיר הזהב ושליטה על מוחותיהם של אנשים, ומתח ביקורת על הממשל. עוד מתברר כי הוא הושעה באחרונה מלימודיו בקולג' המקומי, בגלל כמה מקרים של התנהגות חריגה שאף גררו התערבות של משטרת הקמפוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד הנוסף, כפי שנקלט בצילום אבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אריזונה - ה'מכה' של צרות האופקים"

השריף הוסיף הערכות לגבי הגורמים שהובילו לרצח, ולא חשש להיסחף אל תוך השדה הפוליטי: "אנשים לא מאוזנים יכולים להגיב להערות צרות אופקים שנשמעות מפיות מסוימים, למשל לגבי 'הפלת השלטון'. הכעס והשנאה שנפוצים ברחבי ארה"ב הם מזעזעים, ולצערי, מדינת אריזונה הפכה לבירת צרות האופקים, ל'מכה' של הדעות הקדומות".

במקביל, בבית החולים בטוסון ממשיכים הרופאים להילחם על חייה של גיפורדס, שהכדור שפגע בראשה חלף דרך מוחה ויצא החוצה. למרות הפציעה הקשה, אמר הלילה ראש צוות הרופאים המטפלים בה, מנתח המוח ד"ר פיטר רי, כי "בשלב זה, אנחנו מאוד אופטימיים לגבי ההתאוששות שלה". גיפורדס עדיין מורדמת ומונשמת.

בינתיים, הוקפאו בקונגרס כל פעילויות החקיקה שתוכננו לשבוע הקרוב. כמו כן, משטרת גבעת הקפיטול קראה לכל הסנאטורים וחברי בית הנבחרים "לנקוט באמצעים סבירים ושקולים הדרושים לשמירה על בטחונם האישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully