וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שחררה מהכלא פעיל טרור האחראי לפיגועים

ניר יהב ויהושע בריינר

7.1.2011 / 0:02

שישה פעילי חמאס שוחררו בהוראת אבו מאזן מהכלא בגדה המערבית, בינהם וואיל אל-ביטאר המבוקש בישראל בשל מעורבותו בפיגועים. מועצת יש"ע: לשים עליו יד לאלתר

בהוראת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שוחררו היום (חמישי) ממעצר שישה פעילי חמאס מהכלא בגדה המערבית, ביניהם וואיל אל-ביטאר, תושב חברון, שהיה מעורב בתכנון פיגוע ההתאבדות בדימונה בשנת 2008 בו נרצחה תושבת העיר. ככל הנראה, אל ביטאר עומד גם מאחורי הפיגוע ליד קריית ארבע לפני כשנה וחצי, בו נרצחו בו ארבעה ישראלים מבית חגי. בנוסף לאל-ביטאר שוחררו פעילי חמאס נוספים: אחמד עוויוי, מג'די עביד, מוהנד נירוח, ויסאם קוואסמה ומוחמד סוקיה. בחמאס בירכו על השחרור ואמרו כי הם מקווים שהוא "יוביל לסיום המעצרים הפוליטים".

אל-ביטאר נעצר לפני כשנתיים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והועבר לבית הכלא של הרשות הפלסטינית ביריחו. באפריל 2010 הוא שוחרר על ידי הרשות הפלסטינית אולם לאחר יממה הוא נעצר שוב. אל-ביטאר נחשב עד היום למבוקש של כוחות הביטחון הישראלים בשל מעורבותו בפיגוע לפני יותר משנתיים, בפברואר 2008, אז התפוצצו שני מחבלים מתאבדים בדימונה. את הפיגוע תכנן שיהאב נתשה, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בחברון. מספר חודשים לאחר הפיגוע בדימונה חוסל נתשה בעת שהסתתר בביתו של אל-ביטאר בחברון, שנחשב ליד ימינו. מספר חודשים לאחר מכן עצרו כוחות הביטחון הפלסטינים את אל-ביטאר והעבירו אותו לכלא ביריחו.

בעקבות הפרסום על השחרור קרא יו"ר מועצת יש"ע דני דיין לכוחות הביטחון "לשים יד לאלתר על המחבל המשוחרר ולהביא למשפט". דיין הוסיף ואמר כי "האשליה שאבו מאזן יילחם בטרור שוב מתנפצת על הדלת המסתובבת של בתי הכלא של הרשות הפלסטינית".

בפיגוע הירי ליד קרית ארבע נהרגו כוכבה אבן חיים, אבישי שינדלר ובני הזוג טליה ויצחק אימס, שהותירו אחריהם שבעה יתומים. משפחת אימס וחברי המשפחה הגיבו הערב לידיעה על שחרור המחבל שרצח את הוריהם ואמרו כי הם "מזועזעים מהמחשבה שאדם שהיה מעורב ברצח של הורינו וחברינו מהיישוב שוחרר לחופשי. אנו קוראים לכוחות הביטחון לנצל את ההזדמנות ולחסל את המחבל ששוחרר, וקוראים לממשלת ישראל
לפעול בנחישות לחיזוק ולהרחבת ההתיישבות היהודית בכל ארץ ישראל ולנתק כל מגע עם הרשות הטרוריסטית המשחררת מחבלים ונותנת בכך אור ירוק לפיגועי טרור נוספים".

(עדכון ראשון: 6.1.2011, 19:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully