וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נפלו אלפי ציפורים מהשמים? כי הן נבהלו

חקירת המקרה המוזר בארקנסו העלתה: כ-5,000 ציפורי ש?חרו?ר נבהלו מרעש, ייתכן זיקוקי השנה החדשה, והחלו במנוסה. אך היות שאינן רואות טוב בלילה, הן התנגשו זו בזו ובעצים - ומתו

רויטרס

אלפי ציפורי ש?חרו?ר, שגוויותיהן צנחו בסוף השבוע מהשמים במדינת ארקנסו שבדרום ארה"ב, מתו ככל הנראה בגלל בהלה שגרמה להן לעוף בפראות ולהתנגש זו בזו, במבנים ובעצים. כך הודיעו הלילה (שלישי) הרשויות במדינה, בתום חקירה ראשונית של האירוע המוזר.

הציפורים התגלו בשבת בבוקר, כשתושבי העיירה הקטנה ביבי התעוררו מחגיגות השנה החדשה. עד כה התגלו כ-4,000-5,000 מהן, שהיו פזורות כולן על פני שטח ברדיוס של לא יותר משני קילומטרים סביב העיירה.

בתום נתיחות לאחר המוות שערכו השירותים הווטרינריים לכמה מהציפורים, מסר קית' סטיבנס משירותי ההגנה על החי במדינה כי סיבות המוות הן "טראומה קשה לרקמת חזה ושטפי דם פנימיים". לכן, לדבריו, "נראה כי הן נבהלו, התנגשו זו בזו, בבתים או בעצים. אין להן ראייה טובה בלילה". הווטרינר הראשי של המדינה, ג'ורג' בראדלי, מסכים עמו: "אנחנו די בטוחים שהטראומה הזו היא שגרמה את מותן".

ומה הסיבה לאותה בהלה? באותו לילה לא התקבלו דיווחים רעמים או ברקים באזור, והסיבה הסבירה ביותר שניתן לחשוב עליה היא זיקוקים שנורו לכבוד השנה החדשה. תושב מקומי סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שמע כ-20 "בומים" באותו לילה, ומיד לאחר מכן חזה ב"ענן" של ציפורים ממריא לשמים, ושמע אותן נחבטות זו בזו. סטיבנס השמיע הערכה אחרת, לפיה הבהלה קשורה בדרך כלשהי לסופת טורנדו שהיכתה באזור מוקדם יותר ביום שישי.

עוזר הווטרינר הראשי של מדינת ארקנסו, ד"ר ברנדון דוס, עורך נתיחה לאחר המוות לאחת הציפורים שנפלו מהשמים. Danny Johnston, AP
עוזר הווטרינר הראשי של ארקנסו, ד"ר ברנדון דוס, עורך נתיחה לאחר המוות לאחת הציפורים/AP, Danny Johnston

בכל מקרה, זה לא היה סוף שבוע מוצלח לבעלי החיים בארקנסו. יום לאחר מות הציפורים, התגלו בנהר במדינה כ-100,000 דגי מוסר מתים. כמה כלי תקשורת מקומיים הספיקו כבר לפרסם תיאוריות קונספירציה, כאילו שני המקרים קשורים לניסויים סודיים שעורכים השלטונות, אך לדברי סטיבנס, אין קשר בין שתי התופעות, ומדובר בצירוף מקרים בלבד. הדגים, לדבריו, מתו כנראה ממחלה. עם זאת, חקירת שני המקרים נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully