וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: אשכנזי נערך ב-2009 ל"מלחמה גדולה"

ממסמך שנשלח בנובמבר 2009 והודלף לאתר ויקיליקס עולה כי הרמטכ"ל אשכנזי אמר לחבר בית הנבחרים האמריקאי כי ישראל "מצויה במסלול התנגשות עם חמאס, שיחזיק ביכולת להפציץ את תל אביב"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי עדכן חברי משלחת אמריקאית בנובמבר 2009 כי ישראל נערכת ל"מלחמה גדולה" באזור - כך עולה ממסמך שנשלח מהשגרירות האמריקאית בתל אביב למחלקת המדינה, והודלף לאתר ויקיליקס. "אני מכין את הצבא למלחמה גדולה", הסביר הרמטכ"ל, "משום שיהיה קל יותר לצמצם את התכנון לקנה מידה קטן יותר, מאשר לעשות את ההיפך".

המסמך טרם פורסם באתר ויקיליקס עצמו (שלא היה פעיל בימים האחרונים), אולם תוכנו פורסם היום (ראשון) על ידי העיתון הנורבגי "אפטנפוסטן". העיתון הודיע כבר לפני כמה שבועות כי ברשותו מאגר המברקים הדיפלומטיים כולו, לאחר שהודלף אליו מתוך ויקיליקס.

במברק הדיפלומטי, המתוארך ל-15 בנובמבר 2009, מתועדת שיחה של אשכנזי עם חבר בית הנבחרים האמריקאי אייק סקלטון. "איום הטילים על ישראל חמור מאי פעם", צוטט הרמטכ"ל. "לכן ישראל שמה דגש כה חזק על מערכות הגנה מטילים".

בשיחה סקר אשכנזי את האיום האירני, שכולל לדבריו 300 טילים בליסטיים שיאפשרו לישראל זמן התרעה של 10-12 דקות במקרה של התקפה. עם זאת, הוסיף, האיום המיידי ביותר מגיע דווקא מעזה ומלבנון, שם מחזיק חיזבאללה לדבריו בכ-40,000 טילים.

גם לגבי האיום מהרצועה חזה הרמטכ"ל שחורות: "לחמאס תהיה היכולת להפציץ את תל אביב". לדבריו, "ישראל מצויה במסלול התנגשות עם חמאס". בהתייחסו בהקשר זה למבצע "עופרת יצוקה" שהסתיים כעשרה חודשים קודם לכן, הבהיר כי ישראל מעולם לא התכוונה לתקוף אזרחים, אך גם בעתיד לא תקבל "כל הגבלות על לוחמה בשטח בנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully