וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בבריטניה: "רבנים וגלגל ענק על הכוונת"

לפי הפרסומים, רשימת היעדים המתוכננים של 9 הטרוריסטים שהואשמו אתמול כללה 2 רבנים ששמם לא נמסר, וכן את ה"לונדון איי", קתדרלת סנט פול, הביג בן, שגרירות ארה"ב וראש העיר לונדון

עיתוני בריטניה מרחיבים היום (שלישי) על הפיגועים המתוכננים של התארגנות הטרור האחרונה שנחשפה במדינה, שנגד תשעה מחבריה הוגשו אתמול כתבי אישום. לפי הפרטים שנחשפים, לא ברור עד לאיזו רמה של תכנון פרקטי הגיעו החשודים המוסלמים, אולם הם החלו כבר לגבש רשימה של יעדים פוטנציאליים.

ה"דיילי מייל" מציג היום רשימה של יעדים, שהחקירה העלתה כי הנאשמים התעניינו בהם, רשמו את כתובתם, צילומו אותם או אספו עליהם מידע. בין היעדים הללו צוינו גם שני רבנים יהודים, אולם שמם ופרטיהם לא פורסמו.

עוד יעדים שהועלו על ידי הנאשמים כוללים את ראש העיר לונדון, בוריס ג'ונסון, את הכומר של קתדרלת סנט פול בלונדון, את הבורסה של לונדון ושניים מאתרי התיירות הבולטים של הבירה הבריטית: מגדל השעון "ביג בן" המתנוסס מעל בתי הפרלמנט, ו"גלגל המילניום" הענק ("לונדון איי"). ברשימה נמצאים גם ארמון ווסטמינסטר וכנסיית הכת הסיינטולוגית בלונדון.

מוחמד מוקסודור רחמן צ'וודהורי, בן 20, אחד מתשעה חברי בהתארגנות טרור שהואשמו בבריטניה, ברכב משטרה שלקח אותו מבית המשפט. Lewis Whyld/PA Wire, AP
מוחמד מוקסודור רחמן צ'וודהורי, בן 20, אחד מתשעה חברי ההתארגנות, ברכב משטרה שלקח אותו מבית המשפט. חלק מהעצורים הם ממוצא בנגלדשי/AP, Lewis Whyld/PA Wire

למדו מהאינטרנט לייצר פצצות, ועשו ניסויים

גם שגרירות ארצות הברית בלונדון הייתה אחד היעדים המתוכננים - כך אישרה אתמול גם מחלקת המדינה האמריקאית. דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, התבקש להתייחס לנושא בתדרוך לעיתונאים, והשיב: "אני מודע לכך, וכמובן שגם החבר'ה שלנו בלונדון מודעים לכך". בתשובה לשאלת עיתונאי לגבי מידת האיום שנשקפת לשגרירות האמריקאית, הבהיר: "שאלת אותי אם אנחנו מודעים לכך שאנחנו נמצאים ברשימת היעדים, והשבתי בחיוב".

במסגרת חשיפת ההתארגנות נעצרו 12 מוסלמים, ואתמול הוגשו נגד תשעה מהם כתבי אישום בגין פעילות טרור ותכנון פיגועים. לפי האישומים, התשעה הורידו מהאינטרנט חומרי הדרכה לייצור פצצות ואף ערכו ניסויים בחומרי חבלה. כמו כן, דנו ביניהם ביעדים אפשריים, ואף ערכו סיורי איסוף מודיעין בכמה מהם. התכנונים נעשו במהלך שלושת החודשים האחרונים, מראשית אוקטובר. רשימת היעדים המתוכננים לא פורטה.

שלושה מהעצורים הם תושבי קרדיף שבוולס (בן 24, בן 26 ובן 28), שניים מלונדון (בן 28 ובן 20) ושלושה מהעיר סטוק-און-טרנט (בן 19, בן 25 ושניים בני 26). עוד שלושה עצורים - שניים מקרדיף ואחד מלונדון - שוחררו ללא אישומים. היום דיווח ה"דיילי מייל" כי חלק מהנאשמים הם ממוצא בנגלדשי.

"המשפטנים עובדים יחד עם המשטרה על המקרה הזה משלב מוקדם", אמרה אתמול ראש מחלקת טרור בתביעה הבריטית, סו המינג. "יש סיכוי מספיק להרשעה. זה האינטרס של הציבור שהאנשים האלו יואשמו בעבירות האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully