וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן נכנעה לגרמניה: העצורים פגשו ביקיריהם

לאחר הנזיפה שספג השגריר האירני בברלין ובקשה מיוחדת משר החוץ הגרמני, התרצו האירנים והסכימו לאפשר לשני עיתונאי ה"בילד" להיפגש עם יקיריהם בכלא. גרמניה: תודה, אבל מצפים לשחרורם

השלטונות בטהרן איפשרו אמש (שני) לשני העיתונאים הגרמנים העצורים באירן זה חודשיים וחצי להיפגש לראשונה עם בני משפחותיהם, בכלא בעיר תבריז. אירן הבטיחה לאפשר להם לקבל ביקורים בחג אך לא קיימה את ההבטחה, ואתמול זומן השגריר האירני בברלין לנזיפה עקב כך. בעקבות זאת, התרצו האירנים אתמול ואיפשרו את הביקור.

על פי סוכנות IRNA, הביקור התאפשר בעקבות בקשה מיוחדת של שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה. אמש הודה וסטרוולה לעמיתו האירני, עלי אכבר סאלחי, על סיועו בעניין. עם זאת, הוא הוסיף והבהיר בהודעה מטעמו כי גרמניה מעוניינת לראות את השניים משוחררים, בהקדם האפשרי.

אתמול נראה היה כי משבר דיפלומטי מתגלע בין שתי המדינות, לאחר שמשרד החוץ הגרמני זימן את שגריר אירן בברלין כדי למחות בפניו על כך ששני העיתונאים לא זכו לפגוש את משפחותיהם בחג המולד כפי שהובטח להם.

בני המשפחה הגיעו במיוחד לטהרן בעקבות ההבטחות האירניות, והשגריר הגרמני אף נותר לשם כך במדינה במהלך החג - אך בסופו של דבר קיום הפגישה נמנע. "הבענו בפניהם בצורה ברורה את חוסר שביעות הרצון של ממשלת גרמניה", אמר דובר משרד החוץ, סטפן ברדוהל.

השניים נעצרו בחודש אוקטובר לאחר שריאיינו את בנה של סקינה מוחמדי אשטיאני, האשה שנידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף. העילה למעצרם, לדברי הרשויות, הייתה העדר תיעוד הנדרש כדי לעבוד כעיתונאים זרים במדינה. בתחילת החודש אמר דובר במשטר כי שחרורם של השניים נשקל, אולם עד כה, דבר לא נעשה בפועל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully