וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים ביידיש "ארץ ישראל שלנו"?

מוטי לוי

22.12.2010 / 5:21

אגודת 'חלמי"ש - חרדים למען יהודה ושומרון' מנסה לגייס את בני הציבור החרדי להשתתף בהפגנת הימין בירושלים בחמישי הקרוב ומדברת אליהם בגובה העיניים - ביידיש

"די לאנד איז אונזערע!" הוא אחד מהכיתובים שמופיעים בסדרה של סטיקרים חדשים מטעם אגודת 'חלמי"ש - חרדים למען יהודה ושומרון' המופצים בימים אלה בריכוזים חרדיים ברחבי ישראל. פירושו של הכיתוב הוא "הארץ היא שלנו". הסטיקרים מחולקים כחלק מקמפיין של האגודה הקורא לציבור החרדי להשתתף בהפגנת הימין שתתקיים ביום חמישי בכיכר ציון בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגודה החרדית הבינו כי הדרך הטובה ביותר לדבר אל ליבם של אלפים במגזר החרדי תהיה באמצעות שפת היידיש שמהווה עדיין שפת-אם של רבים מאוד במגזר. בהפגנה אמורים אף להופיע זמרים חרדיים, ובאגודה מציינים כי לטובת הציבור החרדי יהיו בה כניסות נפרדות לגברים ולנשים ותתקיים לכל אורך האירוע הפרדה מלאה בין המינים.

בהודעה שמתפרסת בנושא באתר האגודה נכתב, בין היתר, כי "בשעה זו אמנם אין הקפאה רשמית, הודות לפעילות הנמרצת של כלל הארגונים למען ארץ הקודש ובתוכם אגודת חלמי"ש, אולם אסור לשכוח שבפועל הבנייה עדיין מוקפאת!". בארגון מציינים שעצירתה של הבנייה משפיעה ישירות גם על ערים שנחשבות לחרדיות כגון עמנואל, מודיעין עילית, וביתר עילית.

יצוין כי בשנים האחרונות נראים יותר ויותר חרדים בהפגנות הימין ואף כי בישיבות החרדיות המובילות הולכים ומוקמים תאי פעילות ימניים, וזאת, פעמים רבות, למורת רוחם של ח"כים ורבנים חרדיים. פעילות הימין בציבור החרדי מתנהלת בעיקר דרך האגודה המדוברת אשר ממומנת, בין היתר, על ידי ארגון ימני בשם "וירשתם אותה", שמאחוריו עומדים פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully