וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון הגישה תלונה לאו"ם בדבר "מתקני הריגול"

יומיים לאחר שחייליה חשפו שני מתקני ריגול החשודים שנשתלו על ידי ישראל, הגישה לבנון תלונה בנושא למועצת הביטחון של האו"ם. "המעשים מהווים הפרה בוטה של החלטה 1701"

לבנון הגישה היום (שבת) תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל בגין שני "מתקני הריגול", שנמצאו בשטחה, ונשתלו לטענתה על ידי ישראל. כך מסר משרד החוץ הלבנוני לסוכנות הידיעות הצרפתית.

"ישראל התקינה שתי מערכות ריגול באזור בארוכ וסנין על מנת לשדר ולקבל תשדורות וכן על מנת לשמש כקישור בין עמדות הריגול של ישראל על שטח לבנון לבין מוצב הגבול הישראלי ברויסת אל-עלם", נכתב בהודעת משרד החוץ הלבנוני. בהודעה נכתב עוד, כי ישראל גם "התקינה מצלמות ריגול".

עוד נכתב, כי המעשים הללו "מהווים הפרה בוטה של הריבונות הלבנונית, החוק הבינלאומי והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם מספר 1701". לדברי משרד החוץ בלבנון, מעשים אלה מהווים "מתקפה בשטח לבנון".

צבא לבנון חשף שלשום כי הוא איתר ופירק מערכות ריגול והאזנה באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו בצבא בלבנון כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוכ נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

בצילומים שפירסם אתמול צבא לבנון, נראה אחד המכשירים שנתפסו כאשר הוא נושא עליו כיתוב בעברית. על המכשיר הנראה בתצלום מופיעים הכיתובים: "מיני ענן", "Beam Systems Israel LTD", וכן "מס' קט' ח"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully