וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "אתמוך בגיוס חרדים לשירות צבאי"

פנחס וולף

16.12.2010 / 10:49

שר הפנים הודיע כי הוא תומך בתוכנית הממשלתית להגדלת מספר המתגייסים החרדים לצה"ל. "מי שלא מסוגל להקדיש את זמנו לתורה, עדיף שיפנה לשירות צבאי"

שר הפנים אלי ישי התייחס הבוקר (חמישי) בחיוב ליוזמה שפורסמה הבוקר שמטרתה הגדלת מספר המתגייסים לצה"ל ולשירות האזרחי מקרב המגזר החרדי. לטענתו תמך ועודד את הנח"ל החרדי, מאחר שלדבריו מי שלא מסוגל להקדיש את כל זמנו לתורה, עדיף שיפנה לשירות צבאי ואחר כך ישתלב בשוק העבודה. "גם בהיותי שר העבודה והרווחה לפני עשור, תקצבתי קורסים רבים להכשרה מקצועית עבור הציבור החרדי וכשר התמ"ת בממשלה הקודמת, עמדתי בקשר עם החברות במשק לצורך עידוד תעסוקה לחרדים", אמר.

הוא הוסיף כי, "המשותף לכל המסגרות הללו – נח"ל חרדי, השכלה ותעסוקה, שהכול צריך להתבצע תוך התאמות לציבור החרדי ובתנאי שזה לא פוגע באלה שמקדישים את כל זמנם ללימוד תורה". ישי סיכם ואמר: "אני תומך ברעיון של התוכנית, עם זאת, אני לא מכיר אותה לפרטיה והיא דורשת בחינה מדוקדקת. אם יש בה את ההתאמות הנדרשות (כמו שירות נפרד בין המינים. פ"ו) ואם היא לא פוגעת בלומדי התורה, אתמוך בהצעה. אם לא, נכון יהיה לבצע את כל ההתאמות טרם המשך יישום התכנית".

"בהחלטה אין שינוי מהותי"

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), יו"ר צוות ועדת חוץ ובטחון ליישום חוק טל, לא התרשם מהתוכנית החדשה ואמר כי קיימות בה אי בהירויות שעלולות להנציח את אי השיוויון בחלוקת הנטל. "אני לא מאמין ששר הביטחון והרמטכ"ל יוכלו לחיות עם החלטת ממשלה כזאת, שספק רב אם תעמוד במבחן בג"ץ, ואני קורא להם להתנגד לנוסח המוצע. כחלופה, אני מציע לרה"מ לאמץ וליישם את מסקנות צוות ועדת חוץ ובטחון בראשותי שתאפשרנה להגביר באופן משמעותי את גיוס החרדים לצבא ולשרות האזרחי, תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים ותוך שמירה על ערך השירות ועל עיקרון השוויון בנשיאה בנטל".

בעמותה לחופש דת ושוויון (חדו"ש), טענו הבוקר כי בהחלטת הממשלה אין שינוי מהותי למצב הקיים, וכי השינוי היחידי הוא החובה לשירות אזרחי בגופי הביטחון. לדברי מנכ"ל התנועה, אורי רגב, "החלטת הממשלה פוגעת פגיעה אנושה בעיקרון צבא העם והשוויון בנטל ומנציחה את האפליה בין דם לדם. לא יתכן שהפתרון לבעיית ההשתמטות החרדית מנשיאה בנטל הביטחון והכלכלה תהיה כניעה מחפירה וגורפת של הממשלה".

על פי הצעת ההחלטה שתובא להצבעה בממשלה ביום ראשון הקרוב, בשנת 2011 יגויסו 2,400 מתגייסים חרדים שחל עלייהם צו דחיית גיוס מכוח חוק טל. מחציתם יגויסו לצבא ומחציתם יגויסו לשירות אזרחי. מאז ועד 2015, מספר המתגייסים יעלה ב-600 כל שנה, כך שבשנת 2015 יגויסו 4,800 חרדים - מחציתם לצבא ומחציתם לשירות אזרחי. ההצעה קובעת עוד כי משרדי התמ"ת, האוצר והמדע יגבשו עד לחודש אפריל 2011 תוכנית סיוע לחרדים המשרתים בצה"ל ובשירות האזרחי להשתלב בתעסוקה עם תום שירותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully