וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חה"א הפציץ מתקן ריגול על חופי צידון

אופק עיני

16.12.2010 / 9:11

ברדיו "קול לבנון" הסבירו כי הפיצוץ העז שנשמע אמש בחופי צידון הינו תוצאה של הפצצת מטוסי צה"ל על מתקן ריגול ישראלי שהיה מושתל בלב הים. צה"ל: "לא הייתה פעילות חריגה בשמי לבנון"

חיל האוויר הישראלי הפציץ אמש מתקן ריגול ישראלי שהיה מושתל בתוך הים סמוך לצידון, כך הסביר הבוקר (חמישי) רדיו "קול לבנון" את הפיצוץ שנשמע בשעה 18:30 לערך באזור. עדי ראייה במקום דיווחו כי ראו אש במים. אתמול גורמים בלבנון העריכו כי מדובר בפיצוץ של מוקש ימי. כמו כן, נמסר כי כלי טיס ישראליים נצפו טסים באזור טרם הפיצוץ.

ממשלת לבנון הודיעה אמש כי קול הפיצוץ ששמעו התושבים הוא ככל הנראה תוצאה של בום על-קולי שביצעו מטוסי קרב ישראלים באזור. ראש ממשלת לבנון סעד חרירי גינה את "הפרת הריבונות הלבנונית על ידי מטוסי צה"ל" ואת "הפחדת האזרחים באזור צידון ודרום לבנון". בנוסף קרא לאו"ם לדאוג ש"הפרת ריבונות מסוג זה לא יחזרו על עצמן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "בניגוד לפרסומים בלבנון באשר לפעילות חריגה של מטוסי צה"ל באיזור צידון בדרום לבנון, אין כל פעילות חריגה של צה"ל באזור".

מוקדם יותר אתמול הודיע צבא לבנון כי הוא פירק מערכות ריגול והאזנה ישראלים באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוק נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully