וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "נחזור לשיחות לא ישירות"

בנאום בפני פורום סבן בוושינגטון אמרה מזכירת המדינה האמריקאית כי ארה"ב תפתח בסבב נוסף של שיחות לא ישירות בין ישראל לפלסטינים. "אי אפשר לכפות הסכם על הצדדים - הם צריכים לרצות"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון נשאה הלילה (שבת) דברים בפני "פורום סבן" בוושינגטון ואמרה כי ארה"ב תאיץ בישראל ובפלסטינים לפתור את בעיות הליבה העומדות כמכשול לשלום. לדבריה, שני הצדדים צריכים להתקדם למרות הקיפאון בשיחות הישירות ביניהם. קלינטון הכריזה עוד כי ארה"ב תפתח בסבב נוסף של שיחות עקיפות מתוך כוונה להגיע להישגים שיבטיחו מסגרת להסכם שלום תוך מספר חודשים.

"ארצות הברית לא תהיה משתתפת פאסיבית בשיחות", אמרה קלינטון. "נלחץ על הצדדים להציג את עמדותיהם בנושאי הליבה ללא דיחוי, מתוך אמון ובפירוט רב". קלינטון הוסיפה כי "נעבוד על צמצום הפערים, נשאל שאלות קשות ונצפה לתשובות ענייניות". היא הדגישה כי ארה"ב תעלה הצעות לקידום השיחות "בזמן המתאים לכך". היא פירטה אף את נושאי הליבה הכוללים לדבריה: ביטחון, גבולות, מים והתנחלויות ואת שני הנושאים הרגישים: ירושלים ובעיית הפליטים.

"לשני הצדדים אינטרס לשלום"

קלינטון חזרה והדגישה את מחויבותה הבלתי מתפשרת של ארה"ב לביטחונה של ישראל אך חזרה ואמרה כי ארה"ב אינה מכירה בחוקיות הבנייה הישראלים בשטחים שנכבשו בשנת 1967. עוד הדגישה קלינטון, כי לשני הצדדים יש אינטרס לשלום: לישראל בגלל בעיותיה הדמוגרפיות ולפלסטינים בגלל הרצון בסיום הכיבוש הישראלי.

קלינטון אמנם אמרה כי ארה"ב תישאר מעורבת פעילה במשא ומתן, אך הצהירה כי האחריות על השגת ההסכם מוטלת על הצדדים. "ארה"ב והקהילה הבינלאומית לא יכולות לכפות הסכם על הצדדים – הם צריכים לרצות את זה", אמרה.

אמש נועדה קלינטון עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, במסגרת המאמצים לחידוש המשא ומתן. זו הייתה הפעם הראשונה שהשתיים נפגשו מאז הקמת ממשלת נתניהו. מאוחר יותר נפגשה קלינטון גם עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ועם שר הביטחון אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully