וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מרגיעה: "איננו מנסים להשתלט על העולם"

דאי בינגואו, בכיר הדיפלומטים הסינים, פרש את משנתה של בייג'ינג בכל הקשור ליחסי חוץ, במאמר באתר משרד החוץ: "איננו מעוניינים להחליף את ארה"ב, ואיננו מעורבים במרוץ חימוש"

הצהרת חוסר כוונות: סין אינה מעוניינת "להחליף" את ארצות הברית בתפקידה ככוח מוביל בעולם, והעולם אינו צריך לחשוש מההתעצמות הסינית - כך קובע הדיפלומט המוביל של סין, במאמר שכתב ופורסם הלילה (שלישי) באתר האינטרנט של משרד החוץ הסיני.

דאי בינגואו, הנושא בתואר "יועץ המדינה", נחשב לדמות הבכירה במפלגת השלטון הסינית בכל הקשור לדיפלומטיה ויחסי חוץ, אף יותר משר החוץ. במאמר פרי עטו, הבהיר כי סין אינה מתכוונת לעסוק בהתחמשות צבאית, שכן היא מעדיפה להשקיע את משאביה בפיתוח כלכלי, כדי שלאזרחיה יהיה מה לאכול.

"הטענה שסין מעוניינת להשתלט על העולם אינה אלא מיתוס", כתב. "מבחינה כלכלית, אנחנו מעוניינים להתפתח. מבחינה צבאית, איננו מעורבים במרוץ חימוש".

"הקהילה הבינלאומית אינה צריכה לפחד מהתפתחותה שוחרת השלום של סין", הוסיף, "אלא לקבל אותה בברכה ולתמוך בה". לדבריו, "על העולם להבין את האינטרסים והדאגות המובנים של סין" - בהם מנה את "שלמותה הטריטוריאלית" (רמז לבדלנות הטיבטית) ואת מכירת הנשק הבינלאומית לטייוואן.

דאי ממשיך ופורש את משנתה הדיפלומטית העדכנית של בייג'ינג, וקובע כי היא תהיה "מעורבת בצורה פעילה" בעניינים גלובליים שונים, בהם המגעים העולמיים בעניין תוכניות הגרעין של צפון קוריאה ושל אירן, הסכסוך הישראלי-ערבי וגם הסכסוך בין סודן לחבל דרפור, "כמשתתפת אחראית במערכת הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully