וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך ויקיליקס מאשר: שלטונות סין פרצו לגוגל

עוד מסמכים שנחשפו בסוף השבוע: שר ההגנה הלבנוני מייעץ לישראל, קדאפי כמעט גורם לאסון גרעיני ודיפלומטים אמריקאיים צוחקים על הבריטים. המתח גובר בבריטניה: האם ייעצר אסאנג', ומתי

הפריצה לשרתי גוגל, שבעקבותיה הפסיקה ענקית האינטרנט את פעילותה בסין בתחילת השנה, נעשתה בהוראת חבר בכיר במפלגה הקומוניסטית בסין - כך מגלים מסמכים שנשלח משגרירות ארה"ב בבייג'ינג לממחלקת המדינה, והודלף לוויקיליקס. המסמכים צוטטו אתמול (שבת) ב"ניו יורק טיימס".

לפי המסמך, אותו בכיר החליט לנקום בגוגל לאחר שחיפש את שמו במנוע החיפוש, וגילה שהתוצאות מובילות לפרסומים לא מחמיאים. התקפת ההאקרים כללה מחיקה של הקישור מהאתר המקומי של גוגל לאתר הבינלאומי ופריצה לחשבונות דוא"ל של מתנגדי משטר סינים. עוד מגלים המברקים הדיפלומטיים, כי שלטונות סין הובילו שורה של התקפות מקוונות על אתרים של הממשל האמריקאי ושל חברות אמריקאיות נוספות, מאז שנת 2002.

מסמך ויקיליקס נוסף שנחשף בסוף השבוע, גילה כי שר ההגנה של לבנון, אליאס מור, העביר לכאורה לישראל המלצות כיצד עליה לנהוג בעת עימות עם חיזבאללה. לפי המסמך, מור נועד במרץ 2008 עם שגרירת ארה"ב בלבנון, מישל סיסון, והביע את דאגתו מפני מלחמה נוספת בין ישראל לחיזבאללה.

באותה פגישה, לפי המסמך, אמר מור כי ישראל תיטיב לעשות במקרה כזה, אם תימנע מהתקרבות לקו הכחול, ותיזהר שלא להפציץ תשתיות באזורים נוצריים. לאחר פרסום תוכן המברק בסוף השבוע בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", מיהר מור להבהיר כי המידע שמופיע בו "אינו מדויק ואינו משקף את הדברים שנאמרו בפגישה".

השמרנים הבריטים הבטיחו "ממשלה פרו אמריקאית"

מסמך אחר שדלף והתגלה בסוף השבוע מגלה משבר שהתחולל בנובמבר לפני שנה, כששליט לוב מועמר קדאפי כמעט גרם לאסון גרעיני. באותה עת נפטרה לוב מכל מלאי האורניום המועשר שלה לאחר שהתחייבה לזנוח את תוכניתה הגרעינית. מטוס רוסי היה אמור לאסוף מטען אורניום מלוב, אך לפתע החליט קדאפי לא לאפשר לו לנחות, משום שנעלב מההחלטה לא לאפשר לו להקים אוהל מחוץ לארמון האו"ם בניו יורק כמה חודשים קודם.

המטען הרדיואקטיבי נותר בשדה התעופה, בחום לוהט, ומברק מודאג נשלח מהשגרירות האמריקאית למחלקת המדינה, בו מתריע השגריר כי "יש לנו חודש לפתור את המשבר לפני שתתחיל דליפה". למרבה המזל, לאחר כחודש אכן איפשר קדאפי לרוסים לאסוף את האורניום.

מסמכים נוספים מוויקיליקס שעלו לכותרות בימים האחרונים מגבירים את המבוכה בין ארצות הברית לבריטניה וחושפים את מידת תלותם של הבריטים בדוד סם. אחרי שמספר מסמכים כבר חשפו את הביקורת האמריקאית על תפקוד הצבא הבריטי באפגניסטן, מראים מברקים נוספים כי דיפלומטים אמריקאיים התבדחו על ה"פראנויה" הבריטית והחשש בבריטניה מאובדן "מערכת היחסים המיוחדת" עם ארה"ב. אחד מהם מציע לנצל זאת "כדי לגרום ללונדון לשתף פעולה ביעילות רבה יותר במידת הצורך".

עוד מתברר, כי לפני נצחונם בבחירות בתחילת השנה, הבטיחו בכירים במפלגה השמרנית בבריטניה לגורמים אמריקאיים כי לאחר עלייתם לשלטון, יקדמו אינטרסים אמריקאיים ויקימו בלונדון ממשלה "פרו אמריקאית" - ציטוט, על פי אחד המסמכים, של מי שנושא כיום במשרת שר החוץ, ויליאם הייג.

עבירות המין של אסאנג' - אי שימוש בקונדום?

בעוד מסמכי ויקיליקס ממשיכים לתפוס כותרות בעולם, נמשכת אי הוודאות לגבי עתידו של מייסד האתר, ג'וליאן אסאנג, שנשאר בינתיים חופשי, אף שבסוף השבוע הוציאה שבדיה צו מעצר בינלאומי מתוקן נגדו. אסאנג' שוהה כעת בבריטניה, ולא ברור מתי, אם בכלל, יתחילו רשויות האכיפה במדינה בהליך הסגרתו לשבדיה, שם הוא מבוקש בגין אונס אישה ותקיפה מינית של אישה נוספת באוגוסט האחרון.

אסאנג' מכחיש בתוקף את ההאשמות. עורך דינו הבריטי, מארק סטיבנס, הסביר בסוף השבוע כי מרשו לא תקף מינית אף אשה, וכי התלונות הוגשו על רקע מחלוקת בינו לבין אתן נשים לגבי "יחסי מין בהסכמה, אך לא מוגנים". הרשויות השבדיות אמנם מתעקשות שאסאנג' חשוד באונס, אך לפי פרסומים אחרים בשבדיה, התלונות המקוריות שהוגשו נגדו אכן נגעו להפרה של סעיף בחוק השבדי, האוסר לקיים יחסי מין ללא קונדום.

בינתיים, נמשכות גם הצרות הטכניות של ויקיליקס, ומרדף החתול ועכבר בין האתר לרשויות האמריקאיות. אחרי שמפעיליו נאלצוו להעביר אותו ביום שישי לכתובת השוויצרית wikileaks.ch, נעלם האתר מאוחר יותר גם מכתובת זו, לאחר שהשרתים האמריקאיים שעליהם הוא יושב חסמו את ההפניה ממנו. עם זאת, עד מהרה צץ האתר שוב בשורה של כתובות חלופיות, בין היתר בגרמניה. אסאנג' אמר כי הוא שוקל כעת להעביר את כל פעילותו לשוויץ באופן קבוע.

על כך נוספה צרה נוספת, כנראה אף כואבת יותר: שירות התשלום באינטרנט PayPal הודיע בשבת כי הוא סוגר את החשבון של ויקיליקס, וכך בעצם מקפיא את הערוץ המרכזי שבאמצעותו גייס האתר תרומות. בהודעה מטעם שירות הסליקה נמסר כי השירות אינו יכול להימצא בשימוש על ידי כל מי ש"עוסק בפעילות בלתי חוקית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully