וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נלחמת בוויקיליקס - האתר עבר לשוויץ

בעקבות לחץ כבד מהממשל, החליטה חברת השרתים שאחסנה את ויקיליקס להוריד את אתר ההדלפות מהרשת. כעבור זמן מה נפתח האתר מחדש בכתובת חלופית ובישר לגולשים: "עברנו להתגורר בשוויץ"

ארצות הברית מנהלת מערכה מתמשכת כנגד אתר ההדלפות "ויקיליקס", שפרסם השבוע יותר מרבע מיליון מסמכים חסויים ממחלקת המדינה האמריקאית. כעת , כך נראה, מנסים האמריקאים לאלץ את מארחיו של אתר ההדלפות להורידו מהרשת.

חברת השרתים האמריקאית שעליה יושב האתר, "EveryDNS", הורידה אותו הלילה (שישי) מהאוויר, ובחברה הסבירו כי נקטו בצעד זה כדי להגן על שאר 500,000 לקוחותיהם מפני מתקפות של האקרים, שהיכו בשרתים לאורך השבוע בניסיון לפגוע בוויקיליקס. עם זאת, פרשנים ברחבי העולם מעריכים שהצעד נעשה בעקבות לחץ ישיר מהממשל.

כך או כך, הלילה נפל האתר, בפעם השלישית מאז פרסום המסמכים, והוא אינו נגיש יותר בכתובתו הרגילה. עם זאת, במהלך הבוקר הוא עלה מחדש בכתובת חלופית הנמצאת בדומיין שוויצרי - WikiLeaks.ch, שם ממשיכים המסמכים להיות מוטענים ב"טפטוף" איטי. באתר התפרסמה הודעה קצרה: "עברנו להתגורר בשוויץ".

הכתובת החדשה מסופקת לאתר על ידי החברה השוויצרית "Swiss Pirate Party". יש לציין כי מדובר רק ב"כתובת נחיתה" שמפנה לאחר מכן לכתובת IP אחרת, מספרית - עדות לכך שהאתר עדיין מתקשה למצוא מקום אכסון קבוע. בהמשך היום עלתה כתובת נוספת המפנה לאתר, בדומיין גרמני - wikileaks.dd19.de. לצד זאת, עוד גולשים עצמאיים ברחבי העולם החלו להעלות לרשת כתובות עם המילה wikileaks המפנים לכתובת המספרית ה"אמיתית" של האתר.

בגלל העומס: צ'ט של אסאנג' עם גולשים קרס

המלחמה האמריקאית נגד ויקיליקס אינה נעצרת בניסיונות להוריד את האתר עצמו. כך למשל, אתמול הפסיקה גם חברת "Tableau Software", שסיפקה המחשות גרפיות לוויקיליקס, את התקשרותה עם האתר. בבלוג של החברה הוסבר כי הצעד נעשה בעקבות הבקשה שפרסם השבוע הסנאטור האמריקאי ג'ו ליברמן, ראש ועדת בטחון הפנים בסנאט, שקרא לכל הארגונים המצויים בקשרים עם ויקיליקס לנתק אותם באופן מיידי.

כל אלו מצטרפים להחלטה מלפני כמה ימים של "אמזון", להוריד את האתר משרתיה. בחברה הסבירו כי נקטו בצעד משום שוויקיליקס לא עמדו בהסכם תנאי השירות שחתמו עמם - בין היתר בכך שפרסמו תוכן שאינם בעלי זכויות היוצרים עליו. עם זאת, פרשנים מעריכים כי גם הם פעלו עקב לחץ פוליטי כבד מהממשל, ומזכירים כי החברה לא הורידה בעבר אתרים בנסיבות דומות, ואף אירחה בשרתיה את "יומני המלחמה" של ויקיליקס מעירק ומאפגניסטן.

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', אמר היום ל"גרדיאן" כי ההתפתחויות האלו מהוות דוגמה ל"הפרטת הצנזורה", ומהוות "בעיה חמורה". הוא הבהיר כי המלחמה המתנהלת ברשת נגד האתר "לא תעצור את משימתנו, אבל היא מדליקה נורה אדומה לגבי שלטון החוק בארצות הברית". בטוויטר ובאתר עצמו, פרסמו אנשי ויקיליקס הודעה קצרה הקוראת להמשיך לשלוח להם תרומות כספיות - "כדי לשמור עלינו חזקים".

בתוך כך, אתר האינטרנט של ה"גרדיאן" ההפעיל היום בצהריים פורום עם אסאנג', שבו שאלו אותו הגולשים שאלות. הפעלת הפורום החי התעכבה במשך שעות, שכן המערכת קרסה בגלל עומס הכניסות הגדול. עורכי ה"גרדיאן" ביקשו מהגולשים להיות סבלניים, ולבסוף ענה אסאנג' לשאלות של כמה מהם, והתשובות פורסמו באתר העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully