וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורם של רוצחי השופט עדי אזר

גלעד גרוסמן

2.12.2010 / 10:20

יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני, שנידונו למאסר עולם בעקבות הרשעתם ברצח השופט עדי אזר ב-2004 ערערו על עונשם. ביהמ"ש דחה את הערעור. "נטלו חייו של שופט נקי כפיים ובר לבב"

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את הערעור שהגישו רוצחיו של השופט עדי אזר, יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני, שנידונו ב-2006 למאסר עולם, שהתווסף למאסרי עולם שריצו בעת ביצוע הרצח. "המערערים רצחו את השופט עדי אזר אך משום שמצאו כי הוא קורבן נוח אשר המתתו נדרשה לצורך מימוש תכניתם המעוותת. חומרת מעשיהם טבועה בהחלטתם ליטול את חייו של שופט נקי כפיים ובר לבב רק משום שהדבר שרת את צרכיהם", כתבו השופטים בפסק הדין.

אזר, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נורה למוות ביולי 2004 בכניסה לביתו ברמת השרון. נחמני ניגש אליו בשעה שישב במכוניתו וירה בו שלוש יריות. הרצח הראשון של שופט במדינת ישראל הסעיר את הציבור ואת מערכת המשפט. השערות רבות עלו באשר לרקע של הרצח, עד שהתברר שעומדים מאחוריו שני אסירי עולם, וכי מטרתו של זוזיאשווילי היתה לרצוח אישיות בכירה, וזאת כדי שיוכל לסייע לאחר מכן בחקירה תמורת משפט חוזר.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שנחמני הוא שלחץ על הדק, והגדיר את זוזיאשווילי בתור "הרוח החיה" שרקם את הרצח. השופים כתבו בהכרעת הדין כי "ידו הארוכה של זוזיאשווילי כמו יצאה מבין סורגו שבכלא, וסחטה את הדק האקדח".

זוזיאשווילי ונחמני ערערו על הרשעתם, וטענו שהרוצה האמיתי עדין מסתובב בחוץ. בערעור הם טענו שעד המדינה תודרך על ידי המשטרה ומסר גרסאות סותרות. עוד טענו, כי אין עדויות חיצוניות המאשרות את עדותו. השופט אדמונד לוי קבע כי אכן הגסרה שהציג עד המדינה היא בעייתית ויש חשש מובנה בהסתמכות על עדותו של שותף לעבירה שפוטרת אותו מעונש. עם זאת, הוא קבע כי מרבית העדות תואמת ראיות אוביקטיביות. מנגד, הוא קבע כי זוזיאשווילי ונחמני לא הצליחו להציג גרסה חלופית מתקבלת על הדעת שתתבסס על ראיות.

  • עוד באותו נושא:
  • עדי אזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully