וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אם דיווחי ויקיליקס נכונים - אתפטר

ראש ממשלת טורקיה הכחיש בתוקף את הדיווח באחד המסמכים האמריקאיים לגבי הונו המוסתר בחו"ל: "אין לי אפילו פני אחד בבנק שוויצרי". מנהיג האופוזיציה: "ארדואן רואה בעצמו סולטן"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, יהיה מוכן להתפטר מתפקידו, אם הפרטים שנחשפו במסמכי מחלקת המדינה האמריקאית שהודלפו לוויקיליקס, לפיהם הוא מחזיק בחשבונות בנק בשוויץ, יתבררו כנכונים. "אין לי אפילו פני אחד בבנק שוויצרי", הבהיר היום (רביעי) ארדואן במסיבת עיתונאים באנקרה. "אם יוכיחו את זה, אכתוב באופן מיידי מכתב התפטרות".

ארדואן גם מתח ביקורת על מפלגות האופוזיציה בטורקיה, שמאז פרסום הפרטים בוויקיליקס, משתמשות בהם כדי לנגח אותו. מסמכי ויקיליקס עמדו אתמול במרכז דיוני הפרלמנט באנקרה. כמאל קילצ'דרוגלו, ראש מפלגת האופוזיציה המובילה, CHP, אמר כי מפלגתו "לוקחת את המסמכים ברצינות", והקימה ועדת חקירה משלה כדי לבדוק את המידע המופיע בהם. הוא דרש מראש הממשלה "לספק הבהרות" לגבי המידע.

קילצ'דרוגלו סנט בארדואן בנאומו בפרלמנט: "רג'פ טייפ ארדואן רואה בעצמו סולטן. יש לו לאן ללכת, ומספיק כסף בבנק בשביל שבעה דורות. ממשלתו, היוצרת אווירה שפותחת פתח לבגידה, חוסר תפקוד, עוני והפקרות, תצטרך בסוף למסור דין וחשבון על פעולותיה לעולם כולו".

עיקר הזעם כלפי ארדואן מתייחס למסמך מ-2004, שבו כתב שגריר ארה"ב באנקרה כי למד ממקורותיו שארדואן מחזיק בשמונה חשבונות בנק סודיים בשוויץ. הסבריו של ארדואן לגבי כספו, כתב השגריר, הם "צולעים".

עוד בתכתובות הדיפלומטיות, תואר הממשל הטורקי כמשטר מפוצל ומלא בתומכים באידיאולוגיה פוליטית איסלמית החורתת על דגלה עיצוב מחדש של המדינה על ידי החלה שמרנית של החוק האסלמי. בכמה מהמסמכים האמריקאיים תוארו יועציו של ארדואן כ"בעלי הבנה מאוד קטנה בפוליטיקה מחוץ לאנקרה". במברק אחד נכתב כי ארדואן הקיף עצמו ב"טבעת ברזל של יועצים פסיכו-פנאטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully