וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "חוק משאל עם - מכשול לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2010 / 15:26

הצעת חוק משאל העם הצפויה לעבור הערב בכנסת בקריאה שנייה ושלישית זכתה לגינוי מצד הרשות הפלסטינית שקראה לה - "כפיית צעדים בשטח על כולם"

הרשות הפלסטינית גינתה בצהרים (שני) את הצעת חוק משאל העם הצפויה לעבור היום בכנסת בקריאה שנייה ושלישית וכינתה אותה "מכשול חדש בפני תהליך השלום". נימר חמאד, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי הצעת החוק עומדת בסתירה לחוק הבינלאומי. "הכיבוש הישראלי מנסה למצוא לגיטימציה באמצעות כפיית צעדים בשטח על כולם", אמר.

גם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) התבטא נגד הצעת החוק ואמר כי ממשלת נתניהו מבצעת סיכול ממוקד לכל תקווה לשלום. "עצם העובדה שמאז קום המדינה לא התקיים משאל עם והסכמי השלום עם מצרים וירדן אושרו רק בממשלה ובכנסת מוכיחה שהצעת החוק אינה מתיישבת עם המשטר הפרלמנטרי בישראל", הוסיף א-סנע, "מטרת התזמון היא לחסל כל סיכוי לשלום".

כאמור, על פי כל ההערכות, הכנסת צפויה לאשר את הצעת החוק משאל העם החדש, שיקבע כי על ממשלה לאשר כל נסיגה משטחים בריבונות ישראלית במשאל עם. הצעת החוק נוגעת לשטחי רמת הגולן ומזרח ירושלים שסופחו לישראל על פי חוק ולא לאזור יהודה ושומרון המוגדר כשטח מוחזק.

ההצעה קובעת כי אם הממשלה תבקש לוותר על שטח שבריבונות ישראלית, היא תצטרך לקבל אישור גם מהכנסת ברוב של 61 חברי כנסת. לאחר מכן יצטרך להיערך משאל עם שיכריע את הסוגיה ברוב רגיל. בהצעת החוק ישנה גם הסתייגות הקובעת כי במקרה שבו הכנסת תאשר נסיגה ברוב של יותר מ-80 חברי כנסת, הממשלה לא תצטרך לערוך משאל עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully