וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון לחקלאים: אל תפסיקו להשקות במים

רמי שני

21.11.2010 / 13:27

בעקבות פיצוץ בשיחות עם רשות המים הורה שר החקלאות לאנשי משרדו לנתק מגע עם אנשי הרשות ולא להודיע לחקלאים על מכסות המים המקוצצות

פגישת שר החקלאות שלום שמחון עם מנהל רשות המים אורי שני שנערכה היום (ראשון) התפוצצה. שמחון אמר לשנ, כי אינו מתכוון לבצע את הקיצוץ במים לחקלאות וכי אם יבוצע הקיצוץ המתכונן לא יוכלו החקלאים לספק בשנה הבאה פירות וירקות, המחירים יעלו והשכבות החלשות יפגעו. בנוסף, טוען שימחון כי חקלאים יאלצו לעקור עשרות אלפי דונם של מטעים, להפסיק לגדל ירקות בשטחים פתוחים ולהפסיק באופן מוחלט גידול גזר ותפוחי אדמה.

שמחון הוסיף כי עקב המחסור במזון בעולם יתקשו היבואנים למצוא תחליפי ייבוא אפילו במחיר גבוה. מציאות זו תחזיר את הצרכנים בישראל לאכול ירקות ופירות משומרים.

השר הנחה את אנשי משרדו לנתק מגע עם רשות המים ולא להודיע לחקלאים על מכסות המים המקוצצות. "איננו רוצים פיצוי כספי, אלא מים שיאפשרו לחקלאות ישראל להמשיך ולייצר את אספקת המזון הדרושה לאוכלוסיה" אמר שמחון.

בכוונת רשות המים להקצות לחקלאות בשנת 2011 370 מיליון קוב מים שפירים. "מכסת 1989" (המכסה ההיסטורית) עמדה על 1 מיליארד קוב מים שפירים. בשנת 2002 הממשלה קבעה מנת ברזל של 530 מליון קוב והחל משנת 2000 ועד היום הושתו על החקלאים קיצוצים בשיעור של 35-50%. שנת השפל הייתה 2009 אז הוקצו 350 מיליון קוב, דבר שהביא לעקירת מטעים כדי לא לחרוג מההקצאה. בשנה זו הובטח לחקלאים כי כתוצאה מההתפלה תהיה ההקצאה בשנה לאחר מכן גבוהה יותר. בהתאם להבטחה זו ניטעו מחדש מטעים ואכן בשנת 2010 מכסת המים השפירים גדלה ל- 430. בניגוד למצופה נדרשים כעת החקלאים לחזור למכסה של 370 מיליון קוב. ממשרד החקלאות נמסר כי "בשל העובדה שנטעו מטעים בהתאם לתחזית - הנזק לחקלאים יהיה חמור במיוחד. לא צפוי גשם עד לסוף חודש נובמבר וכנראה שגם בתחילת דצמבר"

מרשות המים נמסר בתגובה לדברי שימחון, כי "כל מי שיוצא מהמשרד, רואה מיד את הבעיה. אין גשם. זו שנת הבצורת השביעית ברציפות. הכנרת תשבור החודש את השיא השלילי של נפחי המים הזמינים לנובמבר. השיא הקודם נקבע ב-2001: 9- (מינוס) מלמ"ק. החודש כנראה נגיע לסביבות 12- (מינוס) מלמ"ק" ברשות המים טוענים כי "אנו מנהלים את המים שיש ולא מים שאין. בעיקר אנו קוראים לכולם להמשיך לייעל את השימוש במים ולחסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully