וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: בוחנים אפשרויות תגובה לשחרור קליין

שר המשפטים של קולומביה התייחס לשחרורו של יאיר קליין מהכלא הרוסי, ואמר כי ארצו בוחנות אפשרויות תגובה לשחרור, וכי "לא נשב בחיבוק ידיים". קליין, שהגיע הלילה ארצה, הורשע בקולומביה באימון שכירי חרב של ברוני סמים

אורי לנץ

(צילום: קובי אליהו)

שר המשפטים והפנים הקולומביאני, הרמן ורגאס ייראס, התייחס הבוקר (שבת) לשחרורו של יאיר קליין ממאסרו ברוסיה לאחר שלוש שנים. ייראס אמר כי "אנחנו כבר בוחנים אופציות. ייתכן שנפנה לגורמי אכיפה, אבל לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים". נגד קליין בן ה-67 תלוי ועומד בקולומביה גזר דין של 10 שנות מאסר, לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו
רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה.

הלילה נחת קליין בנמל התעופה בן גוריון. בני משפחתו וחבריו הגיעו למקום על מנת לקבל את פניו. עם חזרתו אמר קליין, כי "אני הולך לנקות את הראש. אין צו מעצר של האינטרפול נגדי. הכל קשקוש. אם היה צו מעצר היו עוצרים אותי לפני כן באוסטריה. זה קשקוש של האמריקאים".

עוד אמר קליין כי "בזכות העיתונאים אני כאן היום. בזכותם אנחנו מדינה דמוקרטית. בשביל לראות מה זו מדינה לא דמוקרטית, סעו לרוסיה. שם עיתונאי שמכריז על מה שבאמת קורה פשוט נרצח. לעמת זאת, בישראל החלק הגדול של המלחמה שהייתה לשחרורי היא בזכות העיתונות". כשנשאל קליין לגבי חלקה של ממשלת ישראל בשחרורו אמר בסרקסטיות: "ממשלה נהדרת. איזה מהן? כל יום מתחלפת כאן ממשלה".

מיכל בר, בת זוגו של מזה 21 שנים, סיפרה לוואלה! חדשות על מאבקה הממושך למנוע את הסגרתו לקולומביה. בר אמרה כי "המלחמה להשאיר אותו ברוסיה הייתה מאוד מתישה ומילאה את הזמן". היא הוסיפה, כי "ניסינו להקל על התנאים, אבל הם היו זוועה. בישראל זה מלון לעומת רוסיה. אבל אף אחד לא רוצה להיות בכלא".

היא סיפרה על אופיו של קליין ואמרה, כי "הוא לא אדם שאומרים לו מה לעשות. הוא עדיין צעיר עם הרבה מרץ וכוח. אני לא ראיתי אותו שלוש שנים ושלושה חודשים. אני מאושרת שהוא נראה כל כך טוב. כשראיתי אותו בתמונה שהעבירו מהכלא הוא נראה לא טוב ועכשיו הוא נראה טוב, חי ושמח. אולי עצם זה שהוא יוצא לחופשי זה עשה לו טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully