וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 פצצות מרגמה בדרום: "חמאס ניפץ אשליית השקט"

רמי שני

19.11.2010 / 13:40

לא שקט בדרום. שבע פצצות מרגמה התפוצצו בצהריים בשטח המועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. מוקדם יותר נפלה רקטת גראד סמוך לאופקים ומספר פרות נפגעו. ראש הוועדה הקרואה בעיר: "תזכורת לכולנו שהשקט מדומה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

הירי בדרום נמשך גם בשעות הצהריים (שישי). ארבע פצצות מרגמה נורו לפני זמן קצר (שישי) אל עבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון. לא נמסר על נפגעים או נזק. זמן קצר קודם לכן נורו שלושה פצמ"רים נוספים ונפלו בשטח המועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי, גם כן מבלי שגרמו לנזק או נפגעים.

מוקדם יותר, במהלך הלילה והבוקר, שיגרו הפלסטינים שלוש רקטות לכיוון מערב הנגב. בכל האירועים לא היו נפגעים. אחת הרקטות, מסוג גראד, התפוצצה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית מרחבים. מדובר ברקטת גראד ראשונה ששוגרה מכיוון הרצועה מזה יותר משלושה חודשים, והראשונה שנופלת באזור העיר אופקים מאז מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה.

ראש הוועדה הקרואה באופקים, צביקה גרינגולד, הגיע הבוקר לאזור נפילת הגראד ליד אופקים ואמר כי זוהי "תזכורת לכולנו שהשקט שאנו חיים בו הוא שקט מדומה". גרינגולד סיפר כי השבוע, במהלך הדיונים על הקיצוצים בתקציב העירייה שנערכו במשרד הפנים בירושלים, דרש חשב המשרד לסגור את מוקד ההפעלה בחירום של אופקים כדי לחסוך בהוצאות: "הקיצוצים הקשים שהפקידים בירושלים מאלצים אותנו לעשות, מקשים על התפקוד שלנו בחיי היומיום", אמר גרינגולד, "אני שמח להודיע שלא נעניתי לבקשה לסגור את מרכז ההפעלה בחירום".

גם ח"כ אבי דיכטר (קדימה), יו"ר ועדת המשנה של חוץ ובטחון ותושב אשקלון, התייחס לנפילת הגראד ואמר כי "חמאס וארגוני הטרור בעזה דואגים לנפץ את אשליית השקט האוחזת במערכת הביטחון ובממשלה. קידום ויישום מערכת הגנה אקטיבית בשטח, בדגש על מערכת 'כיפת ברזל' צריך להיות בראש סדר העדיפויות של מערכת הבטחון". דיכטר הוסיף ואמר כי "תושבי עוטף עזה הפכו בעל כורחם לחזית מותקפת, על שר הביטחון לשים את תושבי הדרום כנר לרגליו".

ח"כ שי חרמש (קדימה) המתגורר בישובי עוטף עזה, אמר לוואלה! חדשות בעקבות ירי הפצמ"רים היום (שישי) כי "הפצמ"רים צריכות לפתוח את עיני מקבלי ההחלטות שאינם יודעים איפה אנחנו חיים. כשיש שבועיים שקט, הם שוכחים מהאזור. מנהל מקרקעי ישראל הוציא מכתב לקיבוצים בעוטף עזה בו הוא מודיע שאם לא יפנו את כל הדיירים שגרים בשכירות המינהל לא ייאשר בניה לתושבים חדשים. זה ישאיר קיבוץ כמו כיסופים ריק מתושביו. המרגמות מפריעות לי? ההתנהלות של המדינה מפריעה לי. המדינה מטומטמת, וההתנהלות של מנהל מקרקעי ישראל זו הדוגמה לאן הציניות יכולה להגיע. הבעיות שלנו הן לא בעזה, הן בירושלים".

עדכון ראשון: 12:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully