וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מעופרת יצוקה: גראד באזור אופקים

רמי שני

19.11.2010 / 7:48

בזמן שבירושלים דנים באפשרות לחדש את הקפאת הבנייה כדי לקדם את המו"מ עם הפלסטינים, נורתה מהרצועה רקטת גראד שנפלה סמוך לעיר אופקים. אין נפגעים, נזק נגרם למכלית מים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: יותם בן-דוד)

הפלסטינים ירו במהלך הלילה והבוקר (שישי) שלוש רקטות לכיוון מערב הנגב. בכל האירועים לא היו נפגעים. אחת הרקטות, מסוג גראד, התפוצצה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית מרחבים. מדובר ברקטת גראד ראשונה ששוגרה מכיוון הרצועה מזה יותר משלושה חודשים, והראשונה שנופלת באזור העיר אופקים מאז מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה.

באופקים ובמושבים הסמוכים לעיר, התעוררו הלילה לשמע פיצוץ עז. אם צעירה המתגוררת באופקים סיפרה כי "הילד שלי התחיל לבכות לאחר שהתעורר מהפיצוץ. בקושי היה אפשר להרגיע אותו. אמרתי לו ששוב היה קצר חשמלי, אבל זה היה ממש פיצוץ חזק ומבהיל". שרידיה של הרקטה נמצאו בשטח חקלאי במושב קרוב מאוד לאופקים. בעל השטח הבחין שמכלית מים שנמצאת במקום, ניזוקה כתוצאה מהפיצוץ. גם מספר פרות נפגעו מרסיסים. חבלנים של המשטרה הוזעקו למקום כדי לפנות את שרידי הרקטה.

ראש הוועדה הקרואה באופקים, צביקה גרינגולד, הגיע הבוקר (שישי) לאזור נפילת הגראד ליד אופקים ואמר כי זוהי "תזכורת לכולנו שהשקט שאנו חיים בו הוא שקט מדומה". גרינגולד סיפר כי השבוע, במהלך הדיונים על הקיצוצים בתקציב העירייה שנערכו במשרד הפנים בירושלים, דרש חשב המשרד לסגור את מוקד ההפעלה בחירום של אופקים כדי לחסוך בהוצאות: "הקיצוצים הקשים שהפקידים בירושלים מאלצים אותנו לעשות, מקשים על התפקוד שלנו בחיי היומיום", אמר גרינגולד, "אני שמח להודיע שלא נעניתי לבקשה לסגור את מרכז ההפעלה בחירום".

גם הבוקר נורתה רקטה לעבר אזור המועצה האזורית שער הנגב. תושבי קיבוץ סמוך לגדר המערכת בגבול עם רצועת עזה שמעו את הפיצוץ, אך מבדיקת גורמי הביטחון התברר כי הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה ולא חצתה את הגדר. במערכת הביטחון בוחנים עתה את סדרת האירועים, כדי לבחון אפשרויות תגובה ולהיערך לקראת אפשרות של חידוש הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully