וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אריאל: "מוסדות התרבות מתחייבים להופיע בכל מקום"

עינב שיף

16.11.2010 / 19:52

שרת התרבות לבנת נפגשה עם מנהלי מוסדות התרבות וראשי איגודי היוצרים, שם הוחלט כי הדיאלוג בין הצדדים יימשך, על רקע סירובם של אמנים להופיע באריאל. בפגישה נרשם עימות חריף בין ראש עיריית רמת השרון והמחזאית עדנה מזי"א

בתום ישיבה סוערת וטעונה, החליטו שרת התרבות, ראשי מוסדות התרבות ונציגי איגודי השחקנים, הבמאים והמפיקים שהם בעיקר זקוקים לשקט מנושא היכל התרבות באריאל. בהודעה משותפת שפורסמה בסיום הפגישה שנערכה היום (שלישי) ובה נכחו כ-50 אנשים, סוכם כי "המוסדות מתחייבים להופיע בכל מקום מול קהל".

"הוחלט על המשך הדיאלוג אותו יוביל מרכז השלטון המקומי", הוסיפו המשתתפים. בנוסף, הציעה שרת התרבות לקיים יום עיון מיוחד בחסות מרכז השלטון המקומי, שנושאו "תרבות - פוליטיקה ומה שביניהם". בדיון עצמה לבנת יצאה שוב נגד ניסיונות החרם על אריאל וההתבטאויות השונות שכוונו נגדה באופן אישי. "אני כאן למען התרבות", אמרה לבנת. "למרות כל אלה (הניסונות לפגוע בה - ע.ש) אני רוצה שנפעל ביחד כי התרבות והאמנות חשובים לי".

בפגישה נרשם עימות חריף בין ראש עיריית רמת השרון איציק רוברגר והמחזאית עדנה מזי"א על רקע דרישתו של ראש העירייה להחרים אומנים שמחרימים את אריאל. מזי"א תקפה את דבריו של ראש העירייה והוא עזב את הפגישה בזעם.

"שרת התרבות לא התחייבה שלא לשנות את הקריטריונים", אמר בסיום הפגישה מנכ"ל הקאמרי נעם סמל, בשיחה עם וואלה! תרבות. "דובר שם שלא היה שום חרם מצד המוסדות – מוסדות התרבות יציגו ויופיעו באריאל, כך שהעניין הזה של אמנים שמבחינה מצפונית הם עניין של המוסדות לבין האמנים ולא בין השרה והממשלה".

"אני מקווה שלא יהיה שום שינוי בקריטריונים, לטובת כל הצדדים, לטובת השקט התעשייתי שאנחנו זקוקים לו – יש מספיק בעיות לכולנו", הוסיף סמל. "עובדה שבאריאל מציגים והנושא הפך לקרדום לחפור בו בידי פוליטיקאים למיניהם. אני חושב שצריך לשמור על שקט וללמוד את הנושאים ובעיקר להמשיך לדבר".

"אני חושב ברגע שהתיאטראות אמרו שהם יופיעו בכל מקום, העניין היה צריך להיגמר", אמר מוש דנון, יו"ר איגוד המפיקים שנכח בפגישה. "כל מה שקורה בינם, המוסדות, לבין השחקן זה עניין פנימי שלהם. השרה, וראשי הרשויות המקומיות היו צריכים לקחת אחריות ולהגיד שהוויכוח נגמר, במקום לתת לאש להתלבות, מה שגרם לפגיעה ביוצרים, בשחקנים ובסופו של דבר גם בשרה. חופש הביטוי וחופש היצירה בעינם עומדים וחייבים להישמר".

השרה נשמעה פגועה מהדברים?

דנון: "היא היתה נינוחה והיתה לה אמירה ברורה, אך היא אמרה בפירוש 'נעלבתי'. "בכל זאת, לדעתי הדיון איבד את הפרופורציות. אני חושב שצריך לשאוף להרגיע מצד אחד ומצד שני, לא לפחד להביע עמדה ושכולם ימשיכו בענייניהם. אם יש לשרה אג'נדה, שזה מקובל עליי, זה בסדר. אין סיבה שבגלל התבטאויות ייפגעו תקציבים. לממשלה אין עניין מול שחקן".

הפגישה שנערכה היום נוצרה בזכות התערבות של מרכז השלטון המקומי, לאחר סערת פתיחת היכל התרבות באריאל והיוזמות השונות להחרימו. ראשי עיריות רבים זעמו על האמנים שביקשו להחרים את היכל התרבות החדש ואף דרשו שלא להזמינם לאירועים בשטחם המוניציפלי. בתגובה, התנועה לזכויות האזרח הזהירה כי אקט זה אינו חוקי וכי אינו עומד במבחן שקבע בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully