וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב הצפון: הורשעו 14 מעורבים בפרשה

גלעד גרוסמן

9.11.2010 / 18:39

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה אישר את פרטי עסקת הטיעון שנחתמה בין הפרקליטות ל-14 הנאשמים בפרשת הסמים "כוכב הצפון". הנאשמים הורשעו וצפויים להישלח למאסר של עד 11 שנים

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

שנה אחרי הגשת כתבי האישום, פרשת "כוכב הצפון" מתקרבת לסיומה: בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע הערב (שלישי), על פי הודאתם, 14 נאשמים המעורבים בפרשה לאחר שהוצג הסדר טיעון בתיק. הם הורשעו בקשירת קשר, וסעיפים שונים של סחר בסמים. אחד מהם הורשע גם בעבירות אלימות.

במרכז הפרשה ניסיון לייבא 108 קילוגרמים של קוקאין מפנמה לישראל. ההסדר עליו חתמה הפרקליטות טעון אישור בית המשפט, ונימוקיו המלאים יפורטו בפני בית המשפט בשלב הטיעונים לעונש.

סניגוריהם של כל הנאשמים פנו לפרקליטות מחוז מרכז עוד בטרם חקירתו הראשית של עד המדינה, ולאחר מגעים ממושכים, הוסכם בין הצדדים כי יוטלו על הנאשמים העיקריים עונשי מאסר שינועו משש שנים ועד 11 שנים, וכן ענישה תקדימית כלכלית, בדרך של קנסות כבדים וחילוטים, המגיעים לסכום כולל של כארבעה מיליון שקלים.

את העונש המירבי והכבד ביותר - 11 שנות מאסר בפועל, צפוי לרצות שמעון אזולאי, המואשם כי תיווך, יחד עם עד המדינה שהעיד בפרשה, בין ארגוני הפשע בארץ לאלו שבחו"ל לרכישת הסמים. רן שבי, שזכה לכינוי "המהנדס" על חלקו בהסתרת שקיות הסמים בתוך רמקולים מיובאים, יקבל עונש מירבי של 10 וחצי שנות מאסר, ואילו גיא וברמן, הנחשב לסגנו של העבריין הבכיר אמיר מולנר, יידון למאסר בפועל של לא יותר משש שנים.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אלון טנקג'י ויעל זליג מפרקליטות מחוז מרכז, במהלך 2008 קשרו עשרה מהנאשמים, בהם גיא וברמן שהיה מקורב לזאב רוזנשטיין ונחשב היום לבכיר בארגונו של עמיר מולנר, יחד עם עד המדינה, המכונה ט', ומישל בן סימון, שעל פי החשד הינו סוחר סמים בינלאומי, לייבא 108 קילוגרם קוקאין מפנמה לישראל ולמדינות נוספות כשהסם מוסלק ברמקולים.

בן סימון רכש את הסם והעבירו לפנמה לצורך אריזתו ויבואו לישראל ולמדינות נוספות. נאשם נוסף, רן שבי המכונה "המהנדס", היה אחראי על התקנת הרמקולים יוסלקו הסמים. הוא השתמש ברצועות מתכת במטרה להסתיר את קיומם של הסמים ברמקולים, בעת העברתם במכשירי שיקוף. שבי נסע במאי השנה לפנמה, ודאג יחד עם בן סימון ואחרים להסתרת הסמים. אריזת הרמקולים והסלקת הסמים בתוכם נעשתה במחסנים שנשכרו לשם כך בפנמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully