וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הבנייה במזרח ירושלים לא מסייעת לשלום

נשיא ארה"ב הצטרף לביקורת הבינלאומית על כוונת ישראל לבנות יחידות דיור חדשות במזרח י-ם. לדבריו, "ההחלטה אינה מסייעת לקידום המו"מ". האיחוד האירופי: ההתנחלויות מאיימות להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי

גוברת הביקורת הבינלאומית על ישראל, בעקבות הדיווחים לפיהם פורסמו מכרזים לבנייה במזרח ירושלים. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בצהריים (שלישי), במהלך ביקורו באינדונזיה: "פעילות מסוג זה אינה מסייעת כשזה נוגע למשא ומתן לשלום". אני מודאג מכך שאנו לא רואים אף אחד מהצדדים עושה את המאמץ הנחוץ על מנת להביא לפריצת דרך. הנשיא האמריקאי הוסיף כי מאמצי השלום יימשכו. "זה האינטרס של עם ישראל ושל העם הפלסטיני להגיע להסדר, להגיע לפריצת דרך". אתמול אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית כי מזכירת מדינה הילרי קלינטון תעלה את הנושא בפגישה שתקיים היום בניו יורק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם האיחוד האירופי התייחס היום לדיווחים על מכרזי הבנייה. שרת החוץ של האיחוד פרסמה הודעה בה היא הביעה את דאגתה מהתכנית להוסיף 1,300 יחידות דיור לשכונות יהודיות בירושלים הנמצאות מעבר לקו הירוק. "התכנית סותרת את המאמץ של הקהילה הבינלאומית לחדש את שיחות השלום הישירות, ויש לבטל את ההחלטה", נאמר בהודעה מטעם אשטון. "ההתנחלויות הן בלתי חוקיות בהתאם לחוק הבינלאומי, מהוות מכשול לשלום ומאיימות להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי".

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת הגיב אף הוא על הפרסומים וקרא לוושינגטון ולקהילה הבינלאומית להכיר במדינה פלסטינית. "מהודעתה האחרונה של ישראל על כך שהיא מתכוונת לבנות עוד מאות יחידות דיור בהתנחלויות עולה בבירור כי היא אינה מעוניינת בשלום אלא בהתנחלויות", נאמר בהודעת עריקאת.

אמש נפגש נתניהו בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. באן אמר בפגישה כי הוא מודאג מחידוש הבנייה בהתנחלויות ומההודעות על חידוש הבנייה במזרח ירושלים. לדבריו, חיוני לחדש את השיחות ולהקל את התנועה במעברים לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully