וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית הדין יקבע: מורנייה היה מעורב ברצח חרירי"

לפי דיווח בעיתון "וול-סטריט ג'ורנל", בית הדין הבינלאומי הבודק את נסיבות הירצחו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, צפוי להצביע על מעורבותם של בכירים בחיזבאללה בפעולה, בהם עימאד מורנייה שחוסל לפני כשלוש שנים

בית הדין הבינלאומי הבודק את נסיבות הירצחו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל חרירי, צפוי להצביע על מעורבותם של שניים עד שישה חברים בארגון חיזבאללה בפעולת ההתנקשות. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "וול-סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מסקנות בית הדין בנוגע להתנקשות, בה נהרגו לבד מחרירי 22 בני אדם נוספים, יוגשו עד סוף השנה.

גורמים הקרובים לחקירה, סיפרו לכתב העיתון כי אחת הדמויות שנקשרו להתנקשות שאירעה במרכז ביירות היא עימאד מורנייה, "רמטכ"ל חיזבאללה" שנהרג כאשר רכבו התפוצץ לפני כשלוש שנים בבירת סוריה דמשק. מורנייה ככל הנראה החזיק בתפקיד בכיר בשרשרת הפיקוד של הפעולה, וגיסו מוסטפא באדר עדין, אחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה, מואשם אף הוא במעורבות ברצח חרירי.

חשש ממהומות בלבנון

זו הפעם הראשונה ששמו של מורנייה, שהיה ברשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI במשך שנים בגין חשדות למעורבותו בפיגועים שאירעו בלבנון נגד מטרות אמריקאיות בשנות ה-80', נקשר לרצח חרירי באופן כל כך ישיר. בדיווחים קודמים הופנתה אצבע מאשימה לעבר שירותי המודיעין של דמשק - דיווחים שמשטרו של אסד הכחיש בכל תוקף.

בחודשים האחרונים עלה החשש כי פרסום מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית תערער את היציבות השברירית בלבנון. על פי אחד הדיווחים, חיזבאללה ינסה להשתלט על המדינה באמצעים צבאיים במקרה ויואשם ברצח חרירי. למרות מאמצים ערביים לעיכוב פרסום המסקנות מחשש להתערערות המשטר בלבנון, ראש הממשלה הנוכחי ובנו של הנרצח, סעד אל-חרירי הבהיר כי הוא תומך בעבודת הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully