וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: המטענים נשלחו למוסדות יהודיים בשיקגו

נשיא ארה"ב נשא דברים בעקבות חשיפת המטענים החשודים באמירויות ובבריטניה, ואמר כי שניים מהמטענים שהגיעו מתימן הכילו חומר נפץ והיו בגדר "איום טרור ממשי". לדבריו, המטענים היו מיועדים לגופים יהודיים בשיקגו

ארה"ב מעלה הילוך במאבק בטרור העולמי: נשיא ארה"ב ברק אובמה דיבר אמש (שישי) בעקבות חשיפת המטענים החשודים שהתגלו באמירויות ובבריטניה. אובמה אמר כי בשתי חבילות שנשלחו מתימן לארה"ב נמצאו חומרי נפץ, וכי מדובר באיום טרור ממשי. אובמה ציין כי המטענים היו אמורים להגיע למוסדות יהודיים בשיקגו. עוד אמר הנשיא האמריקאי כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי להלחם באיום הטרור, וכי החשד הוא כי ארגון אל-קאעדה היושב בתימן עומד מאחורי המטענים.

הודעתו של הנשיא אובמה מגיעה בעקבות הדיווחים על חשיפת שני מטענים בנמלי תעופה בבריטניה ובאמירויות. החבילה החשודה הראשונה התגלתה במטוס תובלה של חברת יו.פי.אס שעשה את דרכו מתימן לשיקגו, ועצר לתדלק בשדה התעופה מידלנדס שבדרבי. בבדיקה שנעשתה התברר כי לא היו בחבילה חומרי נפץ, אולם היא נראתה כמו מטען חבלה: היא הורכבה מכלי שהכיל דיו מדפסות, חוטי חשמל הוטמנו בה, ובתוכה פוזרה אבקה לבנה. המטען החשוד השני נמצא במטוס בדובאי וגם הוא היה בדרכו מתימן לשיקגו. בנוסף, נמצאה חבילה חשודה בסניף "פדאקס" בדובאי.

בעקבות חשיפת המטענים החשודים הועלתה רמת הכוננות בארה"ב, במיוחד בכל הנוגע למטענים מתימן. מוקדם יותר הודיע דובר האפ.בי.איי ריצ'רד קולקו כי מטוס תובלה הנושא מטען מתימן וצפוי לנחות בניו יורק ילווה בנחיתתו על ידי מטוס קרב של חיל האוויר האמריקאי. לדבריו, אין התרעה ספציפית לגבי המטען, והליווי הוא רק אמצעי ביטחון משום שהמטוס נושא מטען מתימן.

כוננות במוסדות היהודיים בשיקגו

במוסדות היהודיים בארה"ב עוקבים בדריכות אחר ההתפחויות. דוברת הפדרציה היהודית בשיקגו לינדה האס אמרה כי הפדרציה נתבקשה להגביר ערנות נוכח החבילות החשודות. "קיבלנו הודעה שבתי הכנסת צריכים להיות בערנות מוגברת", אמרה האס. "אנו נוקטים באמצעי הזהירות המתבקשים ומייעצים לבתי הכנסת המקומיים לעשות כך גם כן".

הליגה נגד השמצה פרסמה הודעה רשמית בעקבות האירוע, בה נאמר כי ישנו איום ביטחוני על מוסדות יהודיים בארה"ב. "הליגה נגד השמצה פרסמה אזהרה למוסדות האלה, והם מתבקשים לנקוט זהירות גובהה בכל הנוגע לטיפול בדברי דואר. בכל מקרה של דבר דואר חשוד, יש לפנות לרשויות".


(עדכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully