וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעצרת לזכר כהנא: "נחריב המדינה הפלסטינית"

27.10.2010 / 0:01

מאות פעילי ימין השתתפו בעצרת בירושלים במלאת 20 שנה להירצחו של הרב מאיר כהנא, שהנהיג את תנועת כ"ך. ברוך מרזל: "אנחנו אלופי הרב כהנא. יבוא יום, וכל האויבים שלנו לא יהיו פה, ואום אל פחם תהיה עיר ואם בישראל"

בווידאו: הרב מאיר כהנא/גדעון נצטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: דורון שטיין)

מאות פעילי ימין קיימו אתמול (שלישי) עצרת זיכרון במלאת 20 שנה להירצחו של הרב מאיר כהנא, שהנהיג את תנועת כ"ך. באירוע שנערך במלון רמדה בירושלים נטלו חלק גם רבנים, חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) וחגי בן ארצי, אחיה של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה.

פעיל הימין ברוך מרזל נשא דברים בעצרת והתייחס בין השאר להפגנת הימין שתיערך מחר באום אל פחם. לדבריו, "הרשעים הארורים בבג"ץ, ביחד עם המשטרה, הם שהחליטו כי דווקא מחר, ביום השנה לרצח הרב כהנא, נלך לאום אל פחם. אנחנו נגיד להם: אנחנו אלופי הרב כהנא. אום אל פחם היא שלנו, ויבוא יום וכל האויבים שלנו לא יהיו פה, ואום אל פחם תהיה עיר ואם בישראל".

"כל הזמן מנסים להחביא את הרב כהנא, אבל אתם העדות שיש המשך לתורתו", אמר למשתתפים הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש שהיה בכיר בתנועת כ"ך. לדבריו, "מדינת ישמעאל לא תקום, אך אם חלילה תקום, הדור הזה שנמצא פה יגיד: 'אנחנו נחריב את פלסטין ואת הפלסטינים'". יוסף דיין, שהיה אף הוא בכיר בתנועה, הודה לקהל על בואו ואמר כי "תנועת כ"ך כבר איננה תנועה של אדם אחד".

עצרת זיכרון לרב מאיר כהנא לציון עשרים שנים להירצחו. מגד גוזני
במסגרת האירוע נמכרו ספריו של כהנא/מגד גוזני

"אנחנו החיילים של כהנא"

בעצרת השתתף גם חיים פרלמן, שנחשד ברצח פלסטינים, אך שוחרר ממעצר לאחר חקירה של מספר שבועות. "אני שמח מאוד להיות פה, כבכל שנה", אמר פרלמן לוואלה! חדשות. "הרב כהנא היה חוזה ונביא. פעם קראו לו גזען אבל היום כולם יודעים שהוא צדק".

במסגרת האירוע נמכרו ספריו של כהנא, מקבצים של נאומיו בכנסת וכן מחזיקי מפתחות הנושאים את דמותו. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בעצרת כי כל הנוכחים הם חיילים של כ"ך. בן ארי אמר כי "היו לנו נפילות - הרצח של בנו של הרב כהנא, הרצח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, מעצרים מנהליים ורדיפות, אבל ידענו שאנו בדרך למטרה והיום אנו לגיטימיים מאי פעם".

עדכון ראשון: 26.10, 22:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully