וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב: בעד ההקפאה למען היחסים עם ארה"ב

מוטי לוי

25.10.2010 / 0:01

מקורבי הרב יוסף אלישיב, ממנהיגי הציבור החרדי, אמרו כי הרב תומך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, אם הדבר חיוני בכדי לשמור על היחסים עם ארה"ב. לפני שבועיים אמרו המקורבים כי הרב סבור שהקפאה נוספת תביא שואה שנייה

שואה שנייה או מחיר שראוי לשלם? הרב יוסף שלום אלישיב, ממנהיגי הציבור החרדי, שחרר אמש (ראשון) הצהרות מתונות בעניין המשך הקפאת הבנייה, זאת לאחר שרק לפני שבועיים אמר כי צעד כזה יביא לשואה שנייה. גורמים בסביבת הרב אמרו כי עמדת הרב היא שההקפאה היא המחיר שיש לשלם למען היחסים עם ארה"ב, וכי מעולם לא אמר שהדבר יביא לשואה שנייה.

גורמים בביתו של הרב ציינו כי הוא מעולם לא התבטא ישירות בנושא ההקפאה. עם זאת, לדבריהם לרב עמדה ברורה שבה הוא נוקט במשך שנים בנוגע ליחסים עם ארה"ב. הרב סבור ש"עם ארה"ב לא רבים, ולא כל שכן עם נשיא ארה"ב. לכן אם ידרשו האמריקאים הקפאה לחודשיים, ברור שאי אפשר לריב איתם".

אותם גורמים ציינו כי עד עתה חברי הכנסת החרדים הכפופים למרות הרב לא פנו אליו בעניין ההקפאה משום שעדיין לא נדרשו אליה. אם יפנו, ההוראה תהיה לאשר את ההקפאה. לשאלה מדוע סבור הרב שיש להיענות לארה"ב בכל מחיר, אמרו: "כל מי שצריך לקחת אחריות במדינה יודע שעם ארה"ב לא רבים. אנחנו תלויים בבית הלבן. אם זה לא היה כך, מצבנו היה נראה אחרת.

"האדם האחרון שישתמש בשואה"

באשר לפרסום לפיו הרב התבטא כי הקפאה נוספת תגרום שואה שנייה, מכחישים בני ביתו את הדברים ואומרים, כי "מי שמכיר אותו יודע שהוא האדם האחרון שישתמש בשואה לעניינים כאלה".

לפני שבועיים פורסם כי הרב אלישיב אמר לאחד ממקורביו כי מסירת שטחים או החלטת ממשלה על הקפאה נוספת עלולים להוביל לשואה שנייה. הדברים נאמרו במסגרת סבב של פגישות שערכו אנשי הארגון "חרדים למען יהודה ושומרון - חלמי"ש" עם רבנים בכירים במטרה לשכנע אותם לחתום על עצומה נגד החלטת ממשלה על הקפאה נוספת ונגד מסירת שטחים.

עדכון ראשון: 21:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully