וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוד במעורבות בחיסול מבחוח נעצר בקנדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.10.2010 / 9:11

מפקד משטרת דובאי, הקולונל דאחי חלפאן, גילה כי אחד מהחשודים במעורבות בחיסול בכיר חמאס נעצר בקנדה, אולם לא פירט על זהותו או מועד מעצרו

פרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בחודש ינואר האחרון מסרבת לרדת מהכותרות. מפקד משטרת דובאי, הקולונל דאחי חלפאן, אמר היום (שלישי) כי אחד החשודים במעורבות בחיסול נעצר בקנדה. חלפאן לא מסר פרטים אודות זהותו של החשוד שנעצר או על מועד המעצר של האיש. לפני שבוע אמר חלפאן כי חשוד מרכזי בפרשה "נעצר במדינה מערבית" אך לא מסר פרטים נוספים.

בינואר 2010 חוסל מחמוד אל-מבחוח בחדרו במלון בדובאי. מספר שבועות לאחר מכן הציגה משטרת דובאי תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון. מפקד המשטרה המקומית, דאחי חלפאן, האשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי החיסול, אולם עד כה ישראל לא התייחסה להאשמות. אל-מבחוח, שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, נקבר בסוריה.

לפני כשבועיים אמר חלפאן כי קיבל מישראל שני איומים על חייו לאחר שחשף את מעורבותו של המוסד בחיסול אל-מבחוח. בראיון לעיתון "אל-איתיחאד" היוצא לאור באיחוד האמירויות אמר חלפאן כי האיום הראשון התקבל ימים ספורים לאחר שהציג את התמונות בהן נראים אנשי המוסד מסתובבים במלון שבו התבצע החיסול. "במסר שהועבר לי נאמר 'כדאי שתשמור על הגב שלך אם תמשיך לתת ללשון שלך דרור'", סיפר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully