וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוריה בצ'ילה: כל 33 הכורים חולצו בשלום

אחרון הכורים עלה מהמכרה בצ'ילה לקול תרועות הקהל, ואמר לנשיא פיניירה בקול נרגש: "עשינו זאת בדרך הצ'יליאנית". 33 הכורים שהיו לכודים בבטן האדמה במשך 69 ימים יצאו לחופשי, ובצ'ילה מתחילים בחגיגות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'))

חדשות טובות מצ'ילה: אחרי 69 ימים בהם היו לכודים 33 בני אדם במכרה בצפון צ'ילה, חולץ הלילה (חמישי) אחרון הכורים הלכודים לקול תרועות המחלצים וקרוביו. לואיס אורסווה, בן 54, מנהיג הכורים, היה האחרון לעלות מבטן האדמה בקפסולה המיוחדת שרוחבה לא עולה על רוחב כתפיו של גבר בוגר.

נשיא צ'ילה סבסטיאן פניירה חוגג יחד עם לואיס אורסואה מנהיג הכורים בצ'ילה ואחרון המחולצים. רויטרס
נשיא צ'ילה סבסטיאן פניירה חוגג יחד עם לואיס אורסואה מנהיג הכורים בצ'ילה ואחרון המחולצים/רויטרס

כשהוא חמוש בקסדת המגן שלו ובמשקפי שמש כהים, בכדי שלא להסתנוור מאור השמש, אליו לא נחשף במשך 69 ימים תמימים, עלה אורסווה לקול תשואות קבל הנוכחים באתר החילוץ. "ויוה צ'ילה!" קראו חבריו הנרגשים של אורסווה, והמחלצים מיהרו להניף שלט עם הכיתוב: "המשימה הושלמה". "אני מקווה שזה לעולם לא יקרה שוב, אני גאה להיות צ'יליאני", אמר אורסווה הנרגש לנשיא סבסטיאן פיניירה.

הנשיא פיניירה נשא דברים במסיבת עיתונאים בתום מבצע החילוץ. הוא הודה לכורים על כך שהפגינו "רעות, סולידריות, עבודת צוות ואמונה בלתי מעורערת". לדבריו, "הערכים האלה יחרטו על לוח לבנו". פיניירה הוסיף כי הכורים "מהווים מופת לאצילות וגדולה שאני מקווה שתעורר בנו השראה. כשראיתי אותם עולים הם היו כל כך שמחים משום שהם כאילו נולדו מחדש, וכעת ארצנו מאוחדת וחזקה יותר". פיניירה סיכם ואמר, כי הייתה זו חוויה מעוררת השראה עבור צ'ילה ועבור העולם, והוסיף: "עשינו זאת בדרך הצ'יליאנית. עשינו זאת היטב".

קרובי הכורים בצ'ילה חוגגים לאחר חילוצים מהמכרה. רויטרס
"ויוה צ'ילה". קרובי הכורים חוגגים את חילוצם/רויטרס

"חגיגות עד סוף השנה"

שגריר ישראל בצ'ילה, דוד דדון, סיפר אמש לוואלה! חדשות כי כל תושבי המדינה עקבו אחרי החילוץ דרך מסכי הטלוויזיה. "ההתרגשות הייתה גדולה מאוד, הגאווה גם כן הייתה גדולה מאוד. זה בא לידי ביטוי היום, זו שיחת היום בעצם. בכל המפגשים, בכל השיחות, אנשים מדברים על הרגע הזה, שבו יצא הכורה הראשון החוצה. מדברים רק על זה".

דדון המשיך וסיפר כי תושבי צ'ילה מאוד גאים במה שהצליחו לעשות וכולם מדברים על הכורים בתוך המקלט שבו הם שהו חודשיים. "למשל היה אחד שסבל מכאבי שיניים חזקים, ואחד מצוות החילוץ ירד בשעות הראשונות של החילוץ למטה, קיבל הנחיות מרופא שיניים, וביצע עקירת לו עקירת שן, 620 מטר מתחת לפני האדמה. מדברים על כל הדברים הקטנים האלה, כל החוויות שעברו על הכורים, זו שיחת היום בצ'ילה".

דדון הוסיף כי "בין 33 הכורים, יש אחד מבוליביה. כאשר הוא חולץ הגיע נשיא בוליביה, אבו מוראלס, במיוחד לצ'ילה על מנת להיות נוכח יחד עם נשיא צ'ילה בחילוץ שלו. אז קרוב לוודאי שאם נשיא של מדינה שכנה יחגוג את החילוץ של אדם אחד, אז תארו לעצמכם מה צ'ילה תעשה עבור 33 אנשים".

השגריר הישראלי אמר כי הוא "משער שהחל ממחר תהיה סדרה של אירועים חגיגיים ואחרי שבאמת יתייחדו הכורים עם משפחותיהם, אחרי יממה אחת בערך, הם יוזמנו לבית הנשיא, ולאירועים שיארגנו עבורם ברחבי המדינה".

כעת מתחילים בצ'ילה, לדברי של דדון, בהכנות לחגיגות. "אני חושב שהשמחה והחגיגות יימשכו עד סוף השנה", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully