וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נפסול הקמה חד צדדית של מדינה פלסטינית"

רון רייכמן

11.10.2010 / 5:49

בצל ביקורתו של ליברמן על המעורבות האירופית במזרח התיכון, שר החוץ הצרפתי קושנר אמר כי הקהילה הבינ"ל לא תפסול על הסף את הקמתה של מדינה פלסטינית, "אם המו"מ יתעכב באופן ממושך"

במקביל לדברים הקשים שהשמיע שר החוץ אביגדור ליברמן נגד מעורבותן שלמדינות אירופה בסכסוך הישראלי-פלסטיני במזרח התיכון: שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר אמש (ראשון) בריאיון לעיתון הפלסטיני אל-איאם, כי ממשלתו לא תפסול על הסף את האפשרות שמועצת הביטחון של האו"ם תודיע על הקמתה באופן חד צדדי של מדינה פלסטינית. בריאיון, שנערך בטרם פגישתו בישראל עם שר החוץ ליברמן, הבהיר קושנר כי צרפת תהיה מוכנה לאפשרות זו, במקרה שהמו"מ עם ישראל יסבול מ"עיכובים ממושכים".

קושנר הוסיף כי "רק הקמתה של מדינה פלסטינית תבטיח את המשך המו"מ. ואולם, הקהילה הבינלאומית לא תכיר בעוד עיכובים ממושכים בשיחות". ואמנם הוא ציין כי "האפשרות המועדפת" כעת היא המשך המגעים הישירים. לדבריו, "זהו הרגע שאיננו רוצים להחמיץ, ועלינו להצהיר על תמיכתנו בהקמתה בדחיפות של מדינה פלסטינית".

שר החוץ הצרפתי הוסיף כי "על מדינה זו לחיות צד בצד ובשלום עם מדינת ישראל. דבר זה חיוני לשלום האזור ועבור העולם כולו". במהלך הריאיון אמר קושנר כי בכוונתו לבקר גם ברצועות עזה כדי לבחון את ההקלות שאפשרה ישראל בסגר. ואולם, קושנר נאלץ לפסוח על הביקור, מאחר שנקבעה לו פגישה בירדן עם המלך עבדאללה.

ברקע: דברי ליברמן ואבו מאזן

כזכור, בפגישה שקיים אמש עם קושנר ומקבילו הספרדי מיגל מורטינוס, נזף בהם ליברמן על התערבות אירופה בסכסוך הישראלי פלסטיני ואמר: "לפני שאתם באים ללמד אותנו איך לפתור את הסכסוכים שלנו, אני מצפה שלפחות תפתרו את כל הבעיות על אדמת אירופה". לדברי ליברמן, "אחרי שתפתרו את הבעיות בקווקז, בקפריסין או את הוויכוח בין סרביה לקוסובו, תבואו אלינו ואז אקבל את עצתכם".

הדברים נאמרו לאור התבטאויותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית בלוב. אבו מאזן הבהיר כי הרשות הפלסטינית תשקול "אלטרנטיבות שונות", בהן הקמת מדינה באופן חד צדדית, אם ישראל לא תיאות להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ובכך תגרום לדבריו לקריסת השיחות הישירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully