וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אפגניסטן מודה: פתחנו במגעים עם טליבן

לאחר שנים של שסע עמוק באפגניסטן, הנשיא קרזאי הודה כי ממשלתו מקיימת "מגעים בלתי רשמיים" עם גורמים בארגון טליבן. "משפחה צריכה לנסות להשיב לחיקה גם את ילדיה הסוררים"

האם אחרי שים של מאבק עקוב מדם, אפגניסטן המשוסעת עומדת בפני פיוס? נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הודה בריאיון עם לארי קינג מרשת CNN, כי ממשלתו מקיימת "מגעים בלתי רשמיים" עם ארגון טליבן. לדבריו, "אנחנו מדברים מזה זמן מה עם טליבן, כבני אותה האומה". בכך אישר קרזאי את הדיווח של ה"וושינגטון פוסט", אשר טען לפני מספר ימים כי גורמים בממשלתו - הנתמכת על ידי הבית הלבן - מקיימים "שיחות חשאיות בדרגים גבוהים" עם בכירים בארגון המוסלמי קיצוני.

קרזאי הוסיף כי "אין אלה שיחות שנעשות על דרך קבע ובאופן רשמי ומתוך מטרה מוצהרת, אלא מגעים אישיים עם בכירים". ברוח ציורית הודה קרזאי כי הוא רואה באנשי טליבן "ילדים שסרחו וברחו מחיק המשפחה". הוא הצהיר כי "כעת הגיע תורה של המשפחה לנסות ולהשיב גם את הילדים הסוררים לחיקה, לתת להם חינוך טוב יותר ולאפשר את השתלבותם".

מאניה דיפרסיה? הצחקתם אותי

הנשיא האפגני הכחיש את השמועות לפיהן הוא אובחן כסובל ממאניה-דיפרסיה, והגדיר אותן כ"מצחיקות למדי". מקור השמועות - בספר שכתב העיתונאי בוב וודווארד, "מלחמותיו של אובמה". בספר כתב העיתונאי האמריקאי כי קרזאי נוטל תרופות שונות לסירוגין. קרזאי אמר בריאיון כי "התרופה היחידה שנטלתי באחרונה היא אנטיביוטיקה, כשהייתי מצונן".

בתחילת השבוע מינה קרזאי את נשיא אפגניסטן לשעבר בורהנודין רבאני לתפקיד יו"ר מוצעת הפיוס החשדה באפגניסטן, אשר נועדה לסייע למאמצי התיווך בין הממשלה לטליבן. קרזאי התייחס להקמת המועצה בריאיון, ואמר כי הוא מקווה שהמגעים הרשמיים בין הישויות ייפתחו בקרוב: "כעת, משהוקמה המועצה, אני מקווה ששיחות אלה יימשכו באופן רשמי ורציני".

מטרת המועצה היא לפתוח אפוא בערוץ של שיחות פיוס עם טליבן, אשר פועל בנחישות להפלת ממשלתו של קרזאי למן הפלישה האמריקאית למדינה ב-2001. טליבן, אשר שלט באפגניסטן בטרם כניסת הכוחות הבינלאומיים – נפל, אך פעילי התנועה עדיין מבצעים פעולות טרור נגד כוחות הביטחון האפגניים והחיילים המוצבים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully