וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נעצרה אשתו של זוכה פרס הנובל לשלום

יומיים לאחר ההכרזה על זכייתו של בעלה בפרס הנובל לשלום, עצרו הרשויות את ליו שיה, אשתו של ליו שיאבו, הכלוא במדינה בעוון פעילותו הציבורית. "היא תחת לחץ עצום", מסר מקור בסין

הרשויות בסין עצרו היום (ראשון) את ליו שיה, אשתו של זוכה פרס הנובל לשלום, ליו שיאבו. שיה נעצרה בדירתה שבביג'ינג, כך מסרה קבוצת פעילי זכויות האדם האמריקאית "חופש עכשיו".

לדברי הקבוצה, שיה לא הואשמה בעבירה מסוג כלשהו, אך היא לא הורשתה לעזוב את דירתה או להשתמש במכשיר הטלפון הסלולרי שברשותה, לאחר שביקרה את בעלה בבית הכלא על מנת לספר לו על הזכייה. ליו שיה אמרה ביום שישי האחרון כי היא תיסע לבקר את בעלה בבית הכלא, אך המשטרה מונעת ממנה לדבר עם עיתונאים.

דוברת קבוצת "חופש עכשיו", בת' שוואנק אמרה כי אחד מחברי הקבוצה, יאנג ג'יאנלי, סיפר כי הוא השיג את המידע ממקור חסוי בסין. לדברי ג'יאנלי, "ליו שיה נמצאת תחת לחץ עצום".

הוועדה המרכזית של פרס נובל באוסלו הכריזה ביום שישי על זכייתו של ליו, מתנגד למשטר הסיני הכלוא בעוון פעילותו הציבורית. ליו בן ה-54 נכלא בעוון "הסתה וחתירה תחת השלטון" בפברואר אשתקד ונגזרו עליו 11 שנות מאסר. הוועדה שיבחה את ליו על "מאבקו הלא-אלים הממושך למען זכויות אדם בסיסיות בסין. הוועדה מאמינה מזה זמן רב כי ישנו קשר עמוק בין זכויות אדם לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully