וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המשט לבית הדין בהאג: "תבעו את ישראל"

בעקבות פרסום דו"ח מועצת זכויות האדם של האו"ם פנו פעילים טורקיים ששהו על המשט לעזה לבית הדין הבינלאומי בדרישה רשמית להעמיד את ישראל לדין על אירועי ההשתלטות. "זה בסמכות בית המשפט"

אזרחים טורקים ששהו על ספינות המשט לעזה עליו השתלט חיל הים בחודש מאי פנו לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה רשמית לפתוח בחקירת האירוע, כך דיווח עיתון הגרדיאן הבריטי. עורכי הדין המייצגים את הפעילים הטורקים כתבו לתובע מטעם בית המשפט מורנו אוקמפו כי העדויות מהמשט מהוות עילה ברורה לפתיחה בחקירה.

"ההתקפה על המשט אירעה במים בינלאומיים, דבר המהווה עבירה ישירה על חלקים רבים בחוק הבילאומי", נכתב בפנייה. "צה"ל צריך לעמוד לדין על פשעיו ובית הדין הבינלאומי הוא היחיד שבסמכותו לעשות כן".

עוד טוענים עורכי הדין הטורקיים כי מעורבותה של טורקיה במשט והעובדה שהמרמרה הניפה את דגל איי קומורו היא זו המעניקה לבית הדין הבינלאומי את הסמכות לדון בנושא. זאת מכיוון שהן ישראל והן הרשות הפלסטינית אינן חתומות על אמנת רומא, האמנה בה נקבעו סמכויותיו של בית הדין. "בהסתמך על העדויות שנאספו עד כה ודעות מומחים למשפט בינלאומי, אנו סבורים שפעילות ישראל בהשתלטות על המשט נופלים תחת סמכותו של בית המשפט", כתבו עורכי הדין.

בדו"ח של ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקירת ההשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה, שפורסם בחודש שעבר, נקבע כי צה"ל השתמש ב"אלימות מופרזת" ועבר על חוקי זכויות האדם הבינלאומיים. "ההתנהגות של חיילי צה"ל כלפי נוסעי המשט לא רק שלא תאמה למציאות אלא גם הפגינה אלימות מופרזת ולא נחוצה", נכתב בדו"ח שהגישה הוועדה. הדו"ח קובע גם כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך ההשתלטות על ספינות המשט במאי וכן לאחר ההשתלטות. בנוסף נכתב כי "קיימות ראיות ברורות אשר תומכות בהגשת תביעות" נגד ישראל בגין "הריגה ועינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully