וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה להרצוג: "אסור להחמיץ את ההזדמנות"

פנחס וולף

5.10.2010 / 16:16

שר הרווחה נפגש בעמאן עם המלך הירדני, על רקע הניסיון למנוע את פיצוץ השיחות בין ישראל לפלסטינים. עבדאללה הדגיש כי "מדובר בהזדמנות היסטורית שאסור להחמיץ"

"זהו רגע של הזדמנות היסטורית שהדורות הבאים ישפטו אותנו עליו ואסור להחמיץ אותו". כך אמר היום (שלישי) מלך ירדן עבדאללה בפגישה שקיים עם שר הרווחה יצחק הרצוג בעמאן. השיחה בין השניים נסובה על עניינים מדיניים, על רקע הניסיונות למנוע את פיצוץ השיחות בין ישראל לפלסטינים. מדובר בפגישה השנייה שעורך השר הרצוג בירדן, לאחר שלפני כחודש הוא נפגש עם ראש ממשלת ירדן סמיר ריפעי.

המלך הירדני אמר כי "צריך לנוע לכיוון השלום ולעשות כל מאמץ למשא ומתן ישיר אשר יכול להיטיב עם מדינותינו ועם תושבי המזרח התיכון כולו. הדבר מחייב את המנהיגים למאמץ, אומץ ואחריות מרביים". הרצוג אמר בשיחה כי "ראש ממשלת ישראל חותר להגיע מהר ככל הניתן למשא ומתן ישיר על הסדר הקבע וכי מפלגת העבודה נותנת גיבוי מלא לקידומו של התהליך. אנו מבינים לחלוטין את גודל האתגר והשעה שיכולים לשנות את פני המזרח התיכון ואת החובה המוטלת על כל הצדדים לנקוט בצעדים אמיצים ומיידיים לעבר השלום".

בתוך כך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד היום בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ודן עימו במאמצים "להציל" את תהליך השלום ולקדמו. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערבים, מובארק הזהיר מפני "גל טרור עולמי" שעלול להתפרץ אם המשא ומתן ייכשל. בנוסף עדכן אבו מאזן את מובארק בהתפתחויות האחרונות הנוגעות לשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות שחודשו באחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully