וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חוסלו בפקיסטן מתכנני הטרור באירופה?

יום לאחר פרסום אזהרת המסע לאירופה בעקבות המידע אודות תא טרור של מוסלמים אזרחי גרמניה בפקיסטן, חיסל מזל"ט אמריקאי של ה-CIA שמונה פעילי טרור בעלי אזרחות גרמנית בפקיסטן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שמונה מוסלמים פעילי טרור בעלי אזרחות גרמנית נהרגו הערב (שני) בהתקפת מזל"ט של ה-CIA בפקיסטן. שני טילים שנורו על ידי המזל"ט פגעו במסגד בעיר מירלי בחבל וזיריסטן במזרח המדינה. החיסול מגיע יממה לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית פירסמה אזהרת מסע למדינות אירופה בעקבות חשיפת תכנית של פעילי אל קאעדה בעלי אזרחות גרמנית לבצע פיגועים ביבשת.

באזהרת המסע נאמר כי "יש בידינו מידע לפיו ארגוני טרור הקשורים לאל קאעדה ממשיכים לתכנן פיגועי טרור. הממשלות באירופה נקטו בצעדים כדי לסכל זאת, וחלקן אף הזהירו את אזרחיהן מפורשות מפני מתקפה, בעיקר בתחבורה הציבורית או באתרי תיירות פופולריים". עוד נמסר כי "אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות, להבחין בנעשה סביבם ולאמץ כללי התנהגות שיבטיחו את ביטחונם במהלך המסע שלהם".

החיסול בוצע על רקע ידיעות לפיהן רשת טרור מתכננת להוציא אל הפועל פיגועים באתרי תיירות ונמתי תעופה באירופה. רשת CNN ציטטה מקורות מודיעין אירופאיים שטענו כי קבוצת מוסלמים הקשורים לארגון אל קאעדה מהמבורג בגרמניה תכננה פיגוע משולב נגד מספר ערים באירופה. לדברי המקורות, המזימה נחשפה בעקבות מעצרו וחקירתו של אחמד סידיקי, אזרח גרמני ממוצא אפגני בחודש יולי באפגניסטן.

מחקירתו של סדיקי עלה כי הוא ועשרה מחבריו עזבו את המבורג בשנה שעברה והצטרפו לכוחות הטליבן הלוחמים בכוחות האמריקאים בגבול אפגניסטן-פקיסטן. סדיקי אמר כי במקביל, החלו חברי הקבוצה לתכנן את הפיגועים כאשר אחד מהם נועד להיות "החייל בשטח" ואילו האחרים עסקו בתכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully