וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ערבים מהצפון מואשמים בסיוע לפעיל חמאס

קובי מנדל

28.9.2010 / 16:38

תושב שפרעם ותושב אום אל פחם מואשמים כי נפגשו עם פעיל חמאס בערב הסעודית, ממנו קיבלו כ-120 אלף דולר. לפי כתב האישום, השניים קיבלו מהפעיל הנחיות כיצד להגיע לנשק וכסף שהוטמנו ביישוב ציפורי

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד חאלד אגבריה, תושב אום אל פחם, ומאזן מחזומה, תושב שפרעם, בגין עבירות כנגד ביטחון המדינה. לפי כתב האישום קיבלו השניים סכום של כ-120 אלף דולר מפעיל חמאס, בתמורה לסיוע בתכנון פיגועים נגד ישראל.

השניים מואשמים בעבירות של קשר לסייע לאויב בעת מלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קשר למסירת ידיעה לאויב מגע עם סוכן חוץ וכן איסור פעולה ברכוש טרור. לפי כתב האישום, בשנת 2007 נפגש מחזומה עם אחיו נביל בערב הסעודית בכדי לתאם את העברות הכספים.

עוד צוין בכתב האישום כי במפגש אחר שבו נכחו נביל מחזומה ואגבריה, הסכים אגבריה לסייע למחזומה נגד מדינת ישראל. מחזומה הציג לאגבריה מפה של היישוב ציפורי והראה לו היכן מוטמנים בשטח אמצעי לחימה וכסף מזומן. בהמשך ערכו אגבריה ומאזן מחזומה בארץ תיאומים בכדי לאתר את הנקודה.

כתב האישום מציין כי לאחר שנתקלו השניים בקשיים באיתור השלל שהוטמן, נפגשו עם אדם נוסף שהבהיר כי במקום נמצאים רובי קלצ'ניקוב, שני אקדחים וחומרי נפץ. לפי כתב האישום, הנאשמים קשרו קשר עם סוכן זר (נביל מחזומה) כדי לסייע לו נגד מדינת ישראל וביטחונה. כמו כן, השניים מואשמים כי מסרו למחזומה ידיעות מתוך כווונה לפגוע בביטחון המדינה.

עוד עולה מכתב האישום, כי נביל מחזומה ביקש מאגבריה לאתר ערבי ישראלי אשר בכוונתו לצאת ללימודים בחו"ל, ולגייסו לעבוד עימם. אותו אדם היה אמור לצאת לטורקיה ביוני 2010, ולאחר הגעתו היא אמור לעבור אימון ביטחוני בטורקיה או בסוריה. לפי כתב האישום, אגבריה הסכים לבקשה, ביודעו כי יש בכך כדי לסייע לארגון במלחמתו נגד ישראל ומתוך כוונה לסייעו בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully