וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משט נוסף יפליג לעזה: "לא פוחדים מישראל"

"התנועה לשחרור עזה" הודיעה על התארגנותו של משט חדש, אשר יכלול לפחות 8 ספינות שייצאו ממדינות שונות לכיוון הרצועה. בינתיים, במשרד החוץ בי-ם הבהירו כי לא יאפשרו לספינת הפעילים היהודים שהפליגה מקפריסין להגיע לחופי עזה

רויטרס

(צילום: רויטרס, ארכיון, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכת וידיאו: יותם בן-דוד)

פעילי "התנועה לשחרור עזה", אשר נמנתה עם מארגני המשט הקודם לרצועה, הודיעו היום (שני) במסיבת עיתונאים ביוון על התארגנותו של משט חדש, אשר יפליג לחופי עזה בשלושת החודשים הקרובים. לדברי הפעילים, במשט החדש, אשר ייקרא "משט החירות לעזה מספר 2", ישתתפו לפחות שמונה ספינות. מארגני המשט מקווים שהוא ייצא לדרך עד דצמבר.

חווידה עראף, יו"ר התנועה, אמרה כי "אין ספק שמה שישראל עושה הוא הפרה של החוק הבינלאומי. האו"ם קבע זאת, הצלב האדום אמר את זה, ארגוני זכויות אדם ישראלים אמרו זאת ועכשיו הדו"ח האחרון על המשט מאשר זאת. השאלה היא מה אנו עושים לגבי זה. מי עוצר אותם? אנו קוראים לממשלותינו לעמוד בהתחייבויותיהן ולעצור את ישראל. אם הן לא יעשו זאת, אנו נעשה זאת".

במשט החדש ישתתפו פעילים מספרד, איטליה, צרפת, ארצות הברית, שוויץ, קנדה, נורווגיה, בלגיה, אוסטריה ואוסטרליה. לדברי קלוד ליאוסטיק, פעיל מתנועת "סולידריות צרפת פלסטין" המשט הקודם הוא זה שגרם לפעילי התנועה לרצות להיות מיוצגים בספינה וליטול חלק במשט הבא. לדבריו, 100 קבוצות תומכות בפעולה זו.

פעיל זכויות האדם השבדי דרור פיילור אמר כי אם הכוחות הישראלים יתערבו בהפלגת הספינות, הפעילים "ינסו להתנגד בדרך אנושית. לא נהיה קורבנות, ולא ניתן להם להפחיד אותנו. אנו נמשיך, ואם הם יתקפו ויהרגו - אז הדם הוא על ידיהם".

בתוך כך, במשרד החוץ הישראלי התייחסו הערב לספינת הפעילים היהודים שהפליגה מקפריסין ועושה את דרכה לעזה. דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי עד כה לא נוצר קשר עם הפעילים שיצאו מקפריסין וכי מיקומם כרגע אינו ידוע. הוא הוסיף ואמר, כי אם הספינה תגיע לנמל אל עריש במצרים או לנמל אשדוד אז יתאפשר לה להמשיך בדרכה, והסחורות שעל סיפונה יועברו לעזה לאחר בדיקה. לדברי פלמור, "מטרתנו היא ליצור קשר רדיו איתם ולוודא לאן פניהם מועדות. אם הם יגידו שלעזה – נסביר להם שהכניסה לעזה אסורה. אם הם יתעקשו אז נעצור אותם וניקח אותם לאשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully