וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: השואה נופחה, היא תירוץ למלחמה

נשיא אירן שוחח עם כתבים בניו יורק וחזר על משנתו, לפיה ממדי השואה נופחו וטען כי מדובר באירוע היסטורי המשמש את ישראל כתירוץ למלחמה. אחמדינג’ד הוסיף: ”אינני אנטישמי, אני אנטי-ציוני”. בנוגע לתקיפה באירן אמר כי הדבר יביא ”למלחמה ללא גבולות”

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

לרגע היה נדמה שנשיא אירן החליט למתן את דבריו בעצרת האו"ם בניו יורק, אבל אמש (שלישי) חזר אחמדינג'ד ובגדול: בשיחה עם כתבים אמריקאים ירה הנשיא האירני לכל עבר, כשאמר שמתקפה על אירן תביא "מלחמה ללא גבולות", וטען כי "ממדי השואה נופחו כתירוץ למלחמה".

בתגובה לשאלה בנוגע למתקפה ישראלית על מתקני הגרעין של ארצו, אמר הנשיא האירני, כי "ארה"ב לא יודעת איך מלחמה נראית. כשמלחמה מתחילה, אין לה גבולות. ארה"ב מעולם לא נכנסה למלחמה רצינית, ומעולם לא ניצחה". אחמדינג'ד אף התרברב ושאל "האם אתם חושבים שמישהו בכלל יתקוף את אירן? ממש לא נראה לי. המשטר הציוני הוא ישות מאוד קטנה על המפה, עד כדי כך שהם בכלל לא מהווים שיקול במשוואה שלנו".

"מדוע הפלסטינים צריכים לסבול בגלל השואה?"

כשנשאל על עמדתו בנושא השואה, אמר אחמדינג'ד כי "מדובר באירוע היסטורי ששימש כתירוץ למלחמה. השאלה היא מדוע איננו מאפשרים לבדוק את הנושא הזה לעומק. אין זה הוגן לכפות דעה אחת על שאר העולם". עוד אמר אחמדינג'ד, כי "עלינו לשאול איפה האירוע הזה קרה, ומדוע הפלסטינים צריכים להמשיך לסבול בגללו? אינני אנטישמי, אני אנטי-ציוני".

אתמול אחר הצהרים נאם אחמדינג'ד בפני עצרת פסגת יעדי המילניום המכונסת בבניין האו"ם בניו יורק וקרא למעצמות העולם לנטוש את החלטותיהן הבלתי-דמוקרטיות. לדבריו, החלטות שכאלה יוצרות בעיות גדולות לעולם. "אלו שלוקחים בחשבון רק את האינטרסים שלהם לעולם לא יוכלו להביא שלום ושגשוג לעולם", אמר אחמדינג'ד. הוא הוסיף כי "השבת הצדק" לעולם דורשת "ניהול כן". אחמדינג'ד נמנע מלהתייחס לישראל וארה"ב, אולם כאמור, שבר את שתיקתו בהמשך היום.

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully