וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משט בינלאומי נוסף יצא לכיוון חופי עזה

רון רייכמן

18.9.2010 / 13:45

משלחת הכוללת שלוש ספינות שיצאו מלונדון, דוחא וקזבלנקה, וכן שיירה יבשתית, עושה את דרכה לעזה במטרה להעביר עשרות טונות של ציוד הומניטרי. המשלחת צפויה להגיע לאל עריש בתחילת אוקטובר ולהיכנס לעזה דרך מעבר רפיח

אחרי ה"מרמרה": משלחת גדולה הכוללת שלוש ספינות המפליגות משלוש מדינות שונות - אנגליה, מרוקו וקטאר, עושה את דרכה לעזה במטרה "לשבור את המצור". המשלחת, הנקראת "ויוה פלסטינה 5" וכוללת משט ימי ושיירה יבשתית, יצאה הבוקר (שבת) לכיוון חופי רצועת עזה.

"הטבח הנורא שבוצע על סיפונה של המרמרה ב-31 למאי הוביל לתפנית בדעת הקהל העולמית בנושא המצור הלא אנושי המוטל על רצועת עזה", נכתב באתר הרשמי של המשלחת. "וכך, במהלך השבועות האחרונים גיבשנו את המשלחת יחד עם ארגוני סיוע נוספים, אשר תעביר כמות גדולה של סחורה לרצועה הן בים והן ביבשה. זאת במטרה להשיג את התוצאה המקסימלית".

במסגרת המשט הימי, שלוש ספינות עזבו הבוקר במקביל את נמליהן בלונדון, קזבלנקה ודוחא, ופתחו במסע ימי במטרה "לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה". במקביל אליהן, שיירה יבשתית עושה את דרכה מלונדון לעבר סוריה, שם יתאחדו הכוחות ויפתחו במסע משותף לעבר הרצועה.

380 פעילים מ-20 מדינות

במשלחת, ששמה המלא הוא "ויוה פלסטין 5 – חבל הצלה בינלאומי לעזה", ישתתפו בסך הכול כ-380 בני אדם מ-20 מדינות. מאחורי המשט, עומד ארגון "ויוה פלסטין" וכן עם ארגון ה-IHH הטורקי ו-FREE GAZA הממוקם ארצות הברית, אשר השיקו את המשט הטורקי בסוף חודש מאי. ג'ורג' גאלוויי, חבר פרלמנט בריטי לשעבר, נמצא על הספינה שיצאה מלונדון, ופתחה את המסע הימי כשעל סיפונה כ-30 פעילים.

באתר האינטרנט הרשמי של המשלחת נכתב, כי שלוש הספינות צפויות לבצע עצירות ביניים בצרפת, איטליה, יוון, טורקיה, סוריה ומצרים ולאסוף מתנדבים ופעילים מרחבי העולם. דובר מטעם המשלחת, זאהר ביטאווי, אמר כי במקביל, כ-80 פעילים מבריטניה, ניו זילנד, אוסטרליה ומלזיה כבר נאספו בלונדון והשיקו את המסע היבשתי, אשר יצא לכיוון טורקיה. שיירה זו כוללת עשרות משאיות ובהן ציוד רפואי ומוצרי סיוע הומניטרי.

הרבה תחנות ביניים עד לעזה

לאחר שתעבור בטורקיה, תגיע השיירה לסוריה, שם תתאחד עם שלוש הספינות ותעמיס עליהן את סחורתה. מאות המשתתפים, לצד 150 משאיות ועשרות טונות של ציוד הומניטרי, יעלו על סיפון הספינות וייצאו לעבר נמל אל עריש שבמצרים, משם הם יבקשו לעבור במעבר רפיח ולהיכנס לתחומי הרצועה. מארגני המשט סיפרו, כי אם המסע יתנהל על פי לוח הזמני המתוכנן, תגיע המשלחת לעזה ב-10 באוקטובר.

בסוף חודש מאי השתלטו חיילי השייטת על משט הספינות שהגיע מטורקיה בניסיון לשבור את הסגר הימי על עזה. במהלך ההשתלטות על אוניית ה"מרמרה" נהרגו תשעה מפעילי האונייה ועשרות נפגעו. העימות סוקר בהרחבה ברחבי העולם, וגרם להידרדרות היחסים עם טורקיה, לצד התחייבות ישראלית לבצע שורה של הקלות בסגר על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully