וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם סורי: מיטשל לא חידש דבר בביקורו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2010 / 8:16

שגריר סוריה בטורקיה התייחס בראיון לקידום השלום: "הבעיה אינה בתיווך הטורקי, אלא בישראל שממשיכה לעשות מניפולציות". דיפלומט סורי: "מיטשל לא הביא רעיונות חדשים לקידום השלום"

אין חדש מדמשק? גורם דיפלומטי סורי אמר (שישי) כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, שנפגש אתמול עם נשיא סוריה אסד בדמשק, לא הביא עימו רעיונות חדשים לקידום תהליך השלום במסלול הישראלי-סורי. בשיחה עם העיתון "אל-קודס אל-ערבי", העריך עוד הגורם הסורי שלא תושג בשלב זה התקדמות בערוץ זה. "מיטשל הגיע לדמשק כדי להחליף דעות עם אסד וכדי לעדכן אותו במשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים שחודש השבוע", הוסיף.

בנוסף דיווח הגורם כי מיטשל ביקש מסוריה שתסייע במיתון ההתנגדות של הפלגים הפלסטינים כגון חמאס והג'יהאד האיסלמי למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. שגריר סוריה בטורקיה, נידאל קבלאן, מסר לעיתון בהתייחסו לאפשרות כי ארצו תשוב לתווך בין סוריה לישראל בשיחות השלום שהכדור נמצא כעת במגרש הישראלי: "הבעיה אינה בתיווך הטורקי או בפיקוח האמריקאי, אלא בישראל שממשיכה לשקר, לעשות מניפולציות, לשחק ולמשוך זמן".

אתמול נועד מיטשל עם אסד בדמשק ודן עימו בשורה של נושאים, ביניהם חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים והיחסים בין סוריה לארה"ב. אתר חדשות לבנוני דיווח לפני הפגישה כי מיטשל צפוי להעביר לאסד מפות שקיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו ובהן מופיעים שטחים מהם מוכנה ישראל לסגת במסגרת הסכם שלום עם סוריה. בדיווח, הנסמך על מקורות ישראלים, נמסר עוד כי מיטשל צפוי להעביר לאסד גם את התנאים הישראלים למשא ומתן עם סוריה.

על פי הדיווח, נתניהו הציג את המפות הללו לנשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם לפני שלושה חודשים וכן לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי. "נתניהו מתנה את חידוש שיחות השלום בכך שאסד יאמץ טיוטת הסכם שלום דומה לזו שחתם עליה נשיא מצרים אנואר סאדאת עם ישראל", אמרו. "בנוסף הוא דורש שאסד יתחייב לנתק את קשריו עם אירן ולהפסיק את התמיכה בחיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלמי וארגוני טרור נוספים הפועלים בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully