וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: נתניהו ואבו מאזן ימשיכו השיחות בי-ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2010 / 8:14

לאחר חידוש הסבב השני של השיחות בשארם, ייפגשו ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית בירושלים לשיחה בארבע עיניים. לפי דיווח בעיתון לבנוני, הפלסטינים מבקשים להיפגש על בסיס יומי

יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו בצהריים (רביעי) בירושלים להמשך השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים.

בתוך כך דיווחו הבוקר מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון הלבנוני 'אל-מוסתקבל', כי צוות המשא ומתן הפלסטיני הציע לצוות הישראלי לקיים שיחות מדי יום ולהעביר את ההכרעות ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה בנימין נתניהו שייפגשו מדי שבועיים. זאת מחשש לבזבוז זמן.

על פי המקורות, הפלסטינים מקווים שבאמצעות מפגשים יומיומיים הם יוכלו להגיע להסכם מסגרת שיכלול את הקווים והעקרונות המרכזיים שעל בסיסם ייפתרו כל סוגיות הסדר הקבע. "הסכם מסגרת זה יועבר אל ועדות המשא ומתן המקצועיות שיסכמו את הפרטים בכל נושא ונושא", הוסיפו.

"להתחיל לדון בגבולות"

המקורות מסרו, עם זאת, כי ישראל רוצה להעביר את המשא ומתן קודם כל לוועדות. "המשמעות היא התעסקות בפרטים, התחמקות מהצבת יסודות שעל פיהם ייפתרו סוגיות הסדר הקבע והתחמקות מהגדרת סדרי העדיפויות של המשא ומתן", אמרו. לדבריהם, הפלסטינים מציעים להתחיל במשא ומתן על נושא הגבולות "שכן אם ייפתר, הוא יפתור גם סוגיות כגון התנחלויות, מים וירושלים".

מקורות דיפלומטיים מסרו לעיתון כי מזכירת המדינה קלינטון ניסתה לשכנע את נתניהו להאריך את תקופת ההקפאה בהתנחלויות עד לתום המשא ומתן הישיר בין הצדדים. בנוסף דיווחו המקורות, כי אבו מאזן דרש שישראל תקבל החלטה ברורה בנושא לפני שייערכו סבבי משא ומתן נוספים. במקביל דיווחו מקורות מצריים כי נשיא מצרים מובארק הבהיר לנתניהו בפגישתם אתמול כי על ישראל להאריך את ההקפאה.

ראש הממשלה בנימין ויו"ר הרשות הפלסטינית דנו אתמול במהלך פגישתם האחרונה בשארם בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות ובנושאים נוספים, אולם לא נמסרו פרטים על דברים שסוכמו בין הצדדים. בפגישה שבה נכחה מזכירת המדינה קלינטון, נערכה בהשתתפות יו"ר צוות המשא ומתן של הפלסטינים סאיב עריקאת ויו"ר צוות המשא ומתן הישראלי יצחק מולכו. עיקרה היה שרטוט הנחיות לגבי הכנת סבב המפגשים הבאים בעוד שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully