וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון בשארם: יש להמשיך את ההקפאה

על רקע המתיחות בנושא תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, יייפתח סבב השיחות השני בין ישראל והפלסטינים בשארם א-שייח' בהשתתפות יו"ר הרשות אבו מאזן, רה"מ נתניהו, מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון ונשיא מצרים מובארק. קלינטון: "ההקפאה צריכה להימשך"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אמש (שני) כי על ישראל והפלסטינים לפתור את סוגיית המשך הקפאת הבנייה, המאיימת על קיום השיחות. במהלך עצירה באירלנד בדרך למפגש הפסגה בשארם א-שייח', הצהירה קלינטון כי על ישראל להמשיך את ההקפאה, אך על הפלסטינים לסייע לנתניהו לקיים את המהלך. "ארה"ב מאמינה שההקפאה צריכה להימשך", אמרה קלינטון.

קלינטון התייחסה להקפאה ואמרה כי "ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות חייבים לראות בכך מאמץ להתגבר על המכשול שנוצר עקב תום ההקפאה במטרה להמשיך במשא ומתן".

"עבורי, זו בחירה פשוטה: ללא משא ומתן ישיר, לא תהיה מדינה ולא יהיה ביטחון, אין צפי להצלחה בהיעדר שיחות ישירות", אמרה מזכירת המדינה שנחתה במצרים בשעות הבוקר המוקדמות.

סבב השיחות השני ייפתח היום בשארם א-שייח' בהשתתפות יו"ר הרשות אבו מאזן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, נשיא מצרים חוסני מובארק והשליח האמריקאי המיוחד, הסנאטור ג'ורג' מיטשל.

גורמים מדיניים אמרו ביום שבת האחרון לוואלה! חדשות כי ישנם חילוקי דעות בין הצדדים באשר לנושאים שידונו בסבב השיחות הנוכחי. לדברי הגורמים, בעוד שהפלסטינים דורשים לפתוח את השיחות בנושא הגבולות, ישראל דורשת שהנושאים הראשונים עליהם ידברו במסגרת המו"מ יהיו סידורי ביטחון, הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי וקץ הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully