וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: שריפת הקוראן תביא להשמדת ישראל

הנשיא האירני אמר כי יוזמתו של הכומר האמריקאי לשרוף ספרי קוראן היא מזימה ציונית שתביא בסופה ל"השמדתה" של ישראל. עדיין לא ברור אם הכוונה לשרוף את הספר הקדוש לאיסלם תצא אל הפועל

יוזמתו של הכומר האמריקאי טרי ג'ונס לשרוף עותקים של ספרי קוראן לציון תשע שנים לאירועי 11 בספטמבר ממשיכה להכות גלים בעולם, למרות שהכומר, נכון לעכשיו, השעה את איומיו. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התייחס הלילה (שבת) לפרשה אותה כינה כ"מזימה ציונית". אחמדינג'ד הוסיף שהדבר יוביל בסופו של דבר להשמדתה של ישראל.

מוקדם יותר, קרא ג'ונס, מטיף נוצרי אוונגליסט עלום שם עד כה, לאימאם שעומד מאחורי היוזמה להקים מסגד ומרכז קהילתי איסלמי באתר נפילת מגדלי התאומים להיפגש עימו ואף הציב לו אולטימאטום. ג'ונס איים שאילו האימאם לא יעמוד בתנאיו, הוא ומאמיניו יוציאו לפועל את תוכניתו. אלא שהאולטימאטום חלף, ומחר ייוודע אם הכומר יעמוד במילתו.

ג'ונס הודיע כבר אמש כי הוא חוזר בו מהחלטתו לשרוף את הספרים, זאת לאחר שלטענתו הובטח לו כי יועבר מיקומו המתוכנן של המסגד. מאוחר יותר, הודיע פייסל עבד אל-ראוף, האימאם האחראי על הקמת המסגד סמוך לגראונד זירו בניו יורק, כי לא הבטיח את הזזת המסגד.

ג'ונס עומד בראש כנסייה פרוטסטנטית קטנה בעיירה גיינסביל שבמדינת פלורידה אמר כי היוזמה באה בשל נכונותו להתעמת עם הטרור האיסלמי, אולם הוא זכה לגינוי נרחב בקרב אנשי דת, פוליטיקאים ואף בכירים במערכת הביטחון האמריקאית שטוענים כי הדבר יסכן חיים של חיילים אמריקאים ברחבי העולם.

"עידוד לאל קעאדה"

איומיו של ג'ונס הובילו למחאות המוניות באפגניסטן. אלפי בני אדם הפגינו אמש ברחבי המדינה במחאה על הכוונה לשרוף את הספרים. המפגינים התפרשו על פני חמישה מחוזות וכן באזור עיר הבירה קאבול.

ואילו נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר כי אילו יוזמת הכומר מפלורידה לשריפת הספרים תצא לפועל, היא תשמש את ארגוני הטרור ככלי לגיוס מתנדבים. אובמה קרא לכומר לשוב בו מכוונתו.

"זה מכרה זהב למאמצי הגיוס של אל קעאדה", אמר הנשיא האמריקאי בתוכנית הבוקר של רשת ABC, "הדבר יכול לגרום לעלייה במעשי האלימות במקומות כמו פקיסטן ואפגניסטן. ייתכן גם ותחול עלייה בשיעור ההתנדבות של פעילים שמוכנים לפוצץ עצמם בערים אמריקאיות או אירופיות", אמר אובמה.

"אני רק מקווה שהוא מבין שמה שבכוונתו לעשות עומד בניגוד לערכינו כאמריקאים", אמר אובמה, "המדינה הזו נבנתה על בסיס חופש הדת וסובלנות בין-דתית", אמר הנשיא. "הוא אומר כי האמונה מניעה אותו, אני מקווה שהוא מקשיב גם למלאכי הטוב ויבין כי מדובר בצעד הרסני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully