וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא אירן יבקר בלבנון ויסייר בגבול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.9.2010 / 16:28

בביקור ראשון מסוגו, יערוך הנשיא האירני סיור משותף בגבול ישראל-לבנון. הוא גם צפוי להציע לגורמים רשמיים במדינה לרכוש מארצו טילים ארוכי טווח למאבקה "באיומים הישראלים"

לראשונה מאז שמונה לנשיא ב-2005 יגיע נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ב-13 באוקטובר לביקור רשמי בלבנון, במהלכו ייפגש עם עמיתו הלבנוני מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי, עם יושב ראש הפרלמנט נביה ברי, עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ועם בכירים נוספים. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי הביקור יארך יומיים ובמהלכו צפוי נשיא אירן לסייר בדרום לבנון ולהשקיף על הגבול עם ישראל.

על פי דיווח בעיתון הלבנוני "א-נהאר", צפוי אחמדינג'ד לומר להנהגה הלבנונית כי ארצו מוכנה להעניק את כל הסיוע הנדרש ללבנון במאבק "באיומים הישראלים" וזאת "לאור המידע המצוי ברשותו לפיו ישראל מתכוונת לפתוח מלחמה חדשה נגד לבנון, שעשויה להתפשט אף לסוריה ואירן". על פי הדיווח, אחמדינג'ד צפוי להציע ללבנון סוגים רבים של נשק, ביניהם טילים ארוכי-טווח.

גורמים המעורבים בהכנת הביקור של נשיא אירן מסרו לעיתון עוד כי נשיא אירן "צפוי לשוב ולהציע לחמש את צבא לבנון". עוד הוסיפו המקורות כי אחמדינג'ד אמר ליותר מבכיר לבנוני אחד שעימם נפגש שהוא מעוניין מאד לבקר בדרום לבנון "כדי לראות במו עיניו את זירת הלחימה בין לוחמי חיזבאללה לבין חיילי צה"ל בעת הניצחון הגדול שהשיגו אנשי חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה ב-2006". על פי הדיווח בעיתון, ארה"ב וצרפת "עוקבות בדאגה" אחר הביקור והן אף ביקשו משגריריהם בלבנון "לעקוב אחר תוצאותיו".

הצעת אחמדניג'ד באה בעקבות החלטת ארה"ב מאוגוסט להקפיא תמיכה צבאית בשווי 100 מיליון דולר שיועדו לצבא לבנון, בעקבות התקרית בה נהרג סא"ל הררי מאש כוחות צבא לבנון במהלך אותו חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully